اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس خبر داد

توسعه آبیاری قطره‌ای برای احیای دریاچه ارومیه

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: حساسیت لازم برای اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه بین مسئولان شکل گرفته است به طوری که طرح‌های توسعه آبیاری قطره‌ای در دست اقدام است.

توسعه آبیاری قطره‌ای برای احیای دریاچه ارومیه

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسلمان ذاکر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته در راستای اجرای عملیات احیای دریاچه ارومیه اقدام‌های زیادی صورت گرفته است ولی امیدواریم در سال جاری به این معضل زیست‌محیطی بیشتر پرداخته شود.

وی تصریح کرد: باید در بودجه سال جاری رقم مناسبی برای اجرای پروژه‌های عمرانی مختلف اختصاص داده شود تا کم‌توجهی سابق نسبت به این معضل زیست‌محیطی جبران شود و همچنین پروژه‌های تعریف شده با سرعت ‌عمل بیشتری اجرایی شود چرا که احیای این دریاچه یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم قلمداد می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پروژه‌‌های عمرانی مهم و بزرگی برای نجات دادن دریاچه ارومیه طراحی و به مرحله اجرا درآمده است از این رو نتیجه دادن این پروژه‌ها و تکمیل شدن آنها زمان زیادی می‌طلبد ولی با این وجود برکات اجرای این طرح‌ها در جامعه به روشنی محسوس است.

ذاکر ادامه داد: حساسیت لازم بین مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مقام‌های عالی کشور نسبت به این معضل زیست‌محیطی ایجاد شده است به طوری که در طول دو سال اخیر با محوریت این موضوع در ارومیه و تهران جلسات متعددی با حضور مسئولان بالادست نظام برگزار شده است که خروجی این قبیل جلسات و تجمع‌ها مناسب و قابل توجه ارزیابی می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به اختصاص اعتباری مناسب برای توسعه آبیاری قطره‌ای در اراضی کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: برای توسعه دامنه اراضی زیرپوشش آبیاری قطره‌ای مبلغ قابل توجهی اعتبار تخصیص یافته است تا از طریق اجرایی کردن این پروژه‌ ضمن اینکه از اتلاف منابع آب جلوگیری می‌شود سطح آب دریاچه ارومیه نیز افزایش محسوسی پیدا بکند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول