اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

اجرای آبیاری تحت فشار در 50 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اجرای آبیاری تحت فشار در بیش از 50 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی در سال جاری خبر داد.

اجرای آبیاری تحت فشار در 50 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدرضا اصغری در جمع خبرنگاران خوی اظهار داشت: آبیاری تحت فشار یکی از راه‌های مناسب در آبیاری است که سال گذشته در بیش از 25 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این طرح عملیاتی شده است.

وی افزود: یک میلیون اراضی قابل کشت در آذربایجان غربی وجود دارد که در حال حاضر 800 هزار هکتار از اراضی در دست کشت است.

به گفته این مسئول 9.3 میلیون واحد دام سبک و سنگین نیز وجود داشته که در این راستا اراضی آبیاری استان 311 هکتار و بقیه زمین‌های دیم بوده که از این میزان نیز سالانه 200 هزار هکتار کشت نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به پرداخت 300 میلیون ریال اعتبار به متقاضیان فعالیت در بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی با کارمزد هفت درصد اظهار داشت: متقاضیان به منظور بهره‌مندی از این تسهیلات باید طرح‌های خود را به ستاد توسعه کشاورزی به منظور معرفی به بانک و تخصیص زمین مورد نیاز ارسال کنند.

این مسئول همچنین از ایجاد 310 هکتار سایت گلخانه برای بهره‌مندی فارغ‌التحصیلان کشاورزی در استان خبر داد و افزود: 250 هکتار سایت گلخانه‌ای به منظور افزایش تولیدات کشاورزی در سطح استان در دست احداث است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 60 هکتار سایت گلخانه‌ای در شهرهای مختلف استان آماده واگذاری به فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی و یا افراد علاقمند به فعالیت در این سایت‌ها است.

به گفته این مسئول عملیات اجرایی این طرح‌ها تا پایان سال 92 به اتمام رسیده و با بهره‌برداری از آنها برای یک هزار و 500 نفر فرصت اشتغال فراهم می‌شود.

اصغری اضافه کرد: 430 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای طرح‌های کشاورزی استان تخصیص یافته است که این میزان اعتبار برای اجرای 2 هزار و 89 طرح پرداخت می‌شود.

وی افزود: از این میزان اعتبار بالغ بر 236 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های دام و طیور، یک هزار و 430 میلیون ریال به طرح‌های زنان روستایی، 136 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های تولیدات گیاهی و 50 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های شیلات استان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول