اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه تأکید کرد

طرح‌های نوین آبیاری باید جایگزین شیوه‌های قدیمی شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بشرویه گفت: طرح‌های نوین آبیاری و کشاورزی را باید جایگزین شیوه‌های قدیمی و سنتی آبیاری کنیم.

طرح‌های نوین آبیاری باید جایگزین شیوه‌های قدیمی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری بشرویه، غلامرضا پورسلطانی در نشست تخصصی کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان بشرویه اظهار داشت: امروزه باید تمامی کشاورزان به ویژه مسئولان مربوطه با صنعت کشاورزی بکوشند تا شیوه‌های نوین آبیاری مزارع و دیگر مسائل مربوط به آب منطقه را سازماندهی و در مصارف آن صرفه‌جویی کنند.

وی از بارندگی‌های اخیر در سطح این شهرستان یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه بارندگی‌های خوبی را در سطح شهرستان شاهد بودیم منطقه هنوز هم با خشکسالی مواجه است و این می‌طلبد تا با اطلاع‌رسانی دقیق و مفهومی، استفاده بهینه از سفره‌های زیرزمینی و به کارگیری روش‌های نوین آبیاری به کشاورزان، این نعمت الهی به بهترین نحو مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

فرماندار بشرویه افزود: طرح‌های نوین و جدید بخش کشاورزی از قبیل پرورش آبزیان، کشت و ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای می‌تواند امید بخش در صنعت کشاورزی شهرستان باشد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان بشرویه نیز ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که در عرصه طرح‌های نوین  کشاورزی نقش دارند، گفت: تسهیلاتی که امسال به شهرستان بشرویه در زمینه صنعت کشاورزی و طرح‌های مربوطه اختصاص داده شده است مبلغی حدود 25 میلیارد تومان است که به صورت تسهیلات به افراد واجد شرایط در درجه اول بیکار و سپس کشاورزانی که تاکنون از این تسهیلات بهره‌مند نشده‌اند اختصاص می‌یابد.

رضا شفیعی این گام بزرگ دولت را زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال پایدار کشاورزی در استان و به ویژه شهرستان دانست و گفت: امروزه می‌توان با تسهیلاتی که جهادکشاورزی در اختیار کشاورزان قرار  می‌دهد طرح‌های نوین و پایدار را در شهرستان ایجاد کنیم.

وی از آمادگی و دریافت 12 نفر واجد شرایط در بخش دامداری برای گرفتن تسهیلات برای ایجاد مجتمع‌های دامداری خبر داد و گفت: پرونده‌ها مورد بررسی قرار گرفته و تاکنون دو نفر از متقاضیان مجتمع دامداری مراحل اولیه واگذاری تسهیلات را انجام داده‌اند.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان بشرویه از حمایت جهادکشاورزی برای ایجاد کشت‌های گلخانه‌ای و پرورش آبزیان خبر داد که برای مصارف دام حدود 80 میلیون تومان و مصارف گلخانه‌ای و کشاورزی 100 میلیون تومان تسهیلات به واجدان شرایط پرداخت می‌شود.

رئیس منابع آب منطقه‌ای شهرستان‌های بشرویه و فردوس نیز گفت: امروزه صنعت کشاورزی و طرح‌های آبیاری مستلزم مجهز شدن چاه موتورها به سیستم کنترل هوشمند برای استفاده بهینه از سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از مصرف بیش از اندازه از این نعمت الهی است.

محمد رحیمی افزود: صنعت کشاورزی باید به سمتی سوق داده شود تا از کشت محصولاتی که در شهرستان هیچ‌گونه صرفه اقتصادی نداشته و همچنین باعث هدر رفت سفره‌های زیرزمینی می‌شود جلوگیری شود و کشت‌های گلخانه و مصارف کشاورزی که با مصرف اندک آب قابل بهره‌برداری است و همچنین از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است جایگزین شود.

نماینده کشاورزان شهرستان بشرویه هم ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مسئولان بخش کشاورزی خواست تا با اطلاع‌رسانی دقیق، ایجاد راهکارهای مناسب در زمینه کشاورزی و آموزش‌های لازم به کشاورزان برای استفاده صحیح و بهینه از سفره‌های زیرزمینی، کشاورزان را در این زمینه یاری رسانند.

علی دباغ‌زاده افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر در منطقه و نیاز آبی شدید بعضی از محصولات در صورت امکان سهم شهرستان را از بهره‌برداری از سفره‌های زیرزمینی افزایش دهند.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول