اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس‌جمهور تاکید کرد

اتخاذ تمهیدات تخصصی برای آبیاری تحت فشار اراضی نقده

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس‌جمهور بر شتاب‌بخشی برای اتمام طرح آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سد حسنلوی نقده تاکید کرد.

اتخاذ تمهیدات تخصصی برای آبیاری تحت فشار اراضی نقده

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی‌اکبر محرابیان در بررسی مشکلات اجرای طرح آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سد حسنلوی نقده اظهار داشت: نظارت دقیق مسئولان در بررسی مشکلات پیش روی اجرای این طرح و اندیشیدن تمهیدات تخصصی لازم در این زمینه ضروری است.

وی ادامه داد: در مجموع بیش از شش هزار هکتار از اراضی پایاب سد حسنلو باید زیر پوشش این طرح قرار گیرد که تاکنون در حدود دو هزار هکتار آن اجرا شده است.

وی که در سفری دو روزه، مهمان استان آذربایجان‌غربی شده است، همچنین از دو پروژه بزرگ ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه و بیمارستان 450 تخت خوابی شهید بهشتی ارومیه بازدید کرد.

محرابیان در این بازدید که استاندار آذربایجان‌غربی نیز وی را همراهی می‌کرد با اشاره به روند ایجاد طرح‌های مختلف عمرانی و صنعتی در استان آذربایجان‌غربی و توجه ویژه دولت به روند توسعه استان‌های مختلف کشور در زمینه‌های مختلف عمرانی و صنعتی گفت: ضروری است با برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از زمان، طرح‌های نیمه‌تمام و اولویت‌دار  استان با شتاب بیشتری اجرا شوند تا در کمترین زمان ممکن، برای بهره‌برداری و استفاده مردم آماده شوند.

ورزشگاه 15 هزار نفری شهرستان ارومیه که در محل جاده انهر این شهرستان واقع شده است با وسعتی بالغ بر 20 هزار متر مربع تا به حال از 65 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

همچنین بیمارستان  450 تختخوابی شهید بهشتی ارومیه با وسعتی بالغ بر 40 هزار متر مربع از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

علی‌اکبر محرابیان به همراه محمدرضا عطارزاده، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، برای بازدید از طرح‌های عمرانی صنعت آب و برق آذربایجان‌غربی وارد ارومیه شده است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری، به همراه استاندار آذربایجان‌غربی، معاونان عمرانی و مدیران بخش صنعت آب و برق از طرح‌های بخش آب و سدهای جلدیان، چپرآباد و حسنلو واقع در جنوب آذربایجان‌غربی بازدید می‌کنند.

در این سفر همچنین از روند اجرایی احداث مجتمع پتروشیمی مهاباد بازدید به عمل خواهد آمد.

در حال حاضر 20 سد کوچک و بزرگ در آذربایجان‌غربی در دست ساخت و بهره‌برداری هستند که سدهای جنوب این استان سهم عمده‌ای در تامین نیاز و منابع آبی منطقه دارد.

مجتمع پتروشیمی مهاباد نیز در زمینی به مساحت بیش از 200 هکتار در 14 کیلومتری این شهر در دست احداث است.

مرحله نخست این مجتمع صنعتی اواخر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. این مجتمع هم اکنون افزون بر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این طرح با سرمایه‌گذاری شش هزار میلیارد ریال احداث می‌شود که از این میزان 233.1 میلیون یورو به صورت ارزی تامین می‌شود.

مجتمع پتروشیمی مهاباد قرار است سالانه 300 هزار تن پلی‌اتیلن سبک و سنگین و 30 هزار تن بوتن یک را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول