اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کشاورزی کشت و صنعت امام خمینی(ره):

پساب نیشکر بهترین منبع آبیاری گندم است

خبرگزاری فارس: مدیر کشاورزی کشت و صنعت امام خمینی (ره) شوشتر گفت: پساب نیشکر بهترین منبع آب برای آبیاری مزارع گندم است و تحقیقات این مهم را تائید کرده است.

پساب نیشکر بهترین منبع آبیاری گندم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر جعفر آل‌کثیر ظهر امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران استان در محل این شرکت اظهار داشت: تحقیقات نشان داده است که نباید EC آب برای آبیاری مزارع گندم بیش از 6 هزار میکروموس باشد در صورتی که EC پساب‌های نیشکر کشت و صنعت امام خمینی(ره) تنها 3 هزار و 500 میکروموس است از این رو، این آب برای آبیاری مزارع گندم مناسب است.

وی با اشاره به اینکه EC پساب‌های شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) شوشتر هر روز بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: شبهه‌ای در میزان EC وجود ندارد و هیچ مشکلی به واسطه ورود این پساب به کارون به وجود نمی‌آید.

آل‌کثیر با اشاره به اینکه پساب‌های شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) در حالت استاندارد از نظر محیط زیست است، تاکید کرد: پساب‌های این شرکت در شرایط کنونی تحت نظر محیط زیست است و در چهار سال گذشته حتی یکبار نیز درباره نامناسب بودن این پساب‌ها به شرکت نامه‌ای نیز ارسال نشده است.

وی با اشاره به اینکه پساب‌های شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) تاثیر چندانی بر EC رودخانه ندارد، تاکید کرد: پساب‌های شرکت کشت و صنعت با دبی 5 متر مکعب در ثانیه به رودخانه کارون با دبی 600 تا 800 متر مکعب در ثانیه وار دمی شود که تاثیر چندانی ندارد.

مدیر کشاورزی کشت و صنعت امام خمینی (ره) شوشتر با اشاره به اینکه دولت برای تامین آب شرکت این شرکت پیش از تاسیس آن تعهد داده است، گفت: شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) به تعهد بازگرداندن 30 درصد آب برداشت شده به رودخانه پایبند است و دولت نیز درباره تامین آب این مجتمع تولیدی صنعتی عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه پساب نیشکر موجود برای آبیاری گندم بسیار مفید است، تاکید کرد: در شرایط کنونی کشاورزان حاشیه کانال‌های پساب شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) از این آب برای آبیاری مزارع خود استفاده می‌کنند و حتی تقاضای خرید این آب از این شرکت نیز به وفور وجود دارد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول