اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار احمدی‌مقدم

وظیفه نیروی ‌انتظامی در مسئله حجاب ارتباطی با گرما و سرما ندارد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی کشور در ارتباط با آغاز فصل گرما و برنامه‌های نیروی انتظامی برای مقابله با بدحجابی گفت: وظیفه نیروی انتظامی در مسئله حجاب ارتباطی به سرما و گرمای هوا ندارد.

وظیفه نیروی ‌انتظامی در مسئله حجاب ارتباطی با گرما و سرما ندارد

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش جانبازان و سروقامتان ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: وظایف نیروی انتظامی در زمینه حجاب به سرما و گرمای هوا ارتباطی ندارد و بنابر اقتضائات زمانی و حجم مسافرت‌ها در شهرها و مراجعه به تفرجگاه‌ها و ییلاق‌ها افزایش می‌یابد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور ادامه داد: در این راستا نیروی‌ انتظامی نیز برنامه ویژه را برای برقراری امنیت در تفرجگاه‌ها، مناطق ساحلی و مسافرپذیر اجرا می‌کند و با معدود کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه در ارتباط با مسئله حاشیه‌نشینی و پدیده خرده‌فروشی مواد مخدر در حاشیه کلان‌شهرها، گفت: در این راستا هر زمان که شهرداری‌‌ها، شوراهای شهر و مسئولان استان برای تبدیل حاشیه شهرها به پارک و فضای تفریحی اقدام کنند و در این راستا ساکنان این مناطق به نقاط امن منتقل شود، نیروی انتظامی نیز آمادگی دارد تا برای پاک‌سازی این مناطق وارد عمل شود.

احمدی‌مقدم افزود: آنچه که مسلم است رفع مشکل خرده‌فروشی مواد مخدر در حاشیه شهرها مربوط به حوزه شوراها و شهرداری‌ها است که بر این اساس هر زمان که مسئولان شهری و استانی آمادگی خود را اعلام کنند، نیروی انتظامی نیز آماده همکاری است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه توسعه بی‌برنامه و غیرمتوازن را عامل اصلی گسترش حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه پیرامون شهرها و ضعف‌های ناشی از جلوگیری این روند سبب شده است که حاشیه شهرهای بزرگ مانند آهن‌ربا جمعیت را به خود جذب کند.

وی ادامه داد: بی‌شک ادامه این روند سبب بروز ناهنجاری‌ها، فقر و حاشیه‌نشینی در این شهرها می‌شود که در این راستا توسعه متوازن شهرها و توجه به شهرهای دوردست و روستاها از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با این معضل است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه به تلاش‌های انجام شده برای مبارزه با خرده‌فروشان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان اشاره کرد و گفت: طبق هماهنگی‌هایی هفته گذشته که در کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر انجام شد، اقدام سراسری برای جمع‌آوری معتادان و موادفروشان ولگرد خواهیم داشت.

احمدی‌مقدم در ادامه به کمبود اردوگاه‌ها و زندان‌ها برای نگه‌داری از معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی و متولیان حوزه بهداشت با کمبودهایی در این زمینه مواجه‌اند که بر این اساس ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان زندان‌ها فعالیت‌هایی را برای توسعه زیرساخت‌ها و اردوگاه‌هایی که در قانون جدید مبارزه با مواد مخدر منظور شده، آغاز کرده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول