اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

توجه به آفریقا در سیاست خارجی ایران یک استراتژیک است

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: توجه به آفریقا در سیاست خارجی ایران یک راهبرد نیست بلکه یک موضوع استراتژیک است.

توجه به آفریقا در سیاست خارجی ایران یک استراتژیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی‌اکبر طاهایی بعدازظهر امروز در نشست اقتصادی با استاندار دارالسلام تانزانیا در ساری اظهار داشت: استاندار دارالسلام تانزانیا به دعوت مسئولان مازندران و برای بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی مازندران در این استان حضور یافت.

وی اظهار امیدواری کرد که پس از این سفر شرایطی ایجاد شود تا مناسبت‌های تجاری دو استان مازندران و دارالسلام تانزانیا و همینطور کشور تانزانیا گسترش یابد.

طاهایی در ادامه خاطرنشان کرد: توجه به آفریقا در سیاست خارجی ایران یک راهبرد نیست بلکه یک موضوع استراتژیک است و به خاطر همین مسئله، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مناسبات با کشورهای آفریقایی توسعه یافته است.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) بر توسعه مناسبات با کشورهای آفریقایی یادآور شد: امام(ره) تنها در دوره حضورش تاکید کردند که با رئیس سابق حکومت آفریقای جنوبی که دارای سیاست‌های نژادپرستانه بود قراردادی منعقد نشود.

وی ادامه داد: حکومت نژادپرستانه آفریقای جنوبی نیز با حمایت مردم و رهبری ماندلا سرنگون شد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به سابقه حضور جهاد سازندگی در تانزانیا، بیان داشت: مازندرانی‌ها از دیرباز با مردم تانزانیا در ارتباط بودند و حدود 21 سال پیش نیروهای جهادی کشورمان که تعدادی از آنها نیز مازندرانی بودند در این کشور به فعالیت‌های سازندگی مشغول بودند.

وی با بیان اینکه سفر هیئت تجاری مازندران در حدود سه ماه قبل در راستای سیاست‌های دولت برای توسعه مناسبات با کشورهای افریقایی انجام شد، بیان داشت: در این سفر، تجار مازندرانی در یک سفر فشرده شرایط اقلیمی و محیطی این کشور را برای توسعه مناسبات بررسی قرار دادند که در این سفر، دو سرمایه‌گذار مازندرانی پیشنهاد انجام سرمایه‌گذاری در تانزانیا را ارائه کردند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به در اختیار گرفتن یک ‌هزار هکتار زمین کشاورزی توسط تجار مازندرانی در تانزانیا گفت: تجار مازندرانی قصد دارند در تانزانیا فعالیت کشت و صنعت را راه‌ا‌ندازی کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که پس از بررسی‌های لازم شرایط حضور سرمایه‌گذاران مازندرانی در تانزانیا فراهم شود.

استاندار مازندران اظهار امیدواری کرد که پس از این سفر هیئت تجاری دو کشور ایران و تانزانیا با حضور در مناطق مختلف دو کشور شرایطی را فراهم کنند که فعالیت‌های اقتصادی دو کشور گسترش یابد.

وی در پایان گفت: تانزانیا با توجه به ظرفیت مناسبی که دارد می‌تواند بازار تجار و بازرگانان مازندرانی باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول