اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مطبوعاتی سرپرست منطقه آزاد اروند عنوان شد

138 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در منطقه آزاد اروند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند از 138میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در این سازمان در حوزه‎های مختلف در سال 90 خبر داد.

138 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در منطقه آزاد اروند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بهروز حسینی‎فر ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن کنفرانس سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، در خصوص مهم‌ترین فعالیت‎های این سازمان اظهار کرد: از جمله برنامه‌های مهمی که منطقه آزاد اروند در دستور کار دارد، تشکیل ستاد سرمایه‎گذاری در سازمان است که باعث کوتاه‎‌تر شدن مسیر اداری مجوزها و افزایش میزان سرمایه‎گذاری در منطقه خواهد شد.

وی افزود: در سازمان منطقه آزاد اروند اعتقاد به استفاده از ظرفیت‌ها وجود دارد و به همین دلیل در صدد آغاز پروژه‎هایی هستیم که به این امر کمک می‎کنند.

سرپرست منطقه آزاد اروند در این خصوص تصریح کرد: یکی از برنامه‎های ما آغاز به کار شهرک نفت و گاز است که در راستای کاهش واردات تجهیزات نفت و گاز و مونتاژ این قطعات در منطقه انجام خواهد گرفت زیرا این منطقه ظرفیت خوبی را در این زمینه دارد.

حسینی‎فر در ادامه به ایجاد شهرک قطعات مربوط به صنعت برق اشاره و خاطر نشان کرد: بیشترین میزان برق کشور در استان خوزستان تولید می‎شود و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از صادرات برق ما به کشور عراق و بندر بصره صورت می‎گیرد، از سوی بصره تقاضاهایی برای افزایش میزان صادرات داشتیم و با راه‎اندازی شهرک برق می‎توانیم تجهیزات عمده برقی را که در حال حاضر از خارج از کشور وارد می‎شوند با ایجاد ارتباط میان شرکت‎های داخلی و خارجی در کشور تولید کنیم.

وی با اشاره به سایر فعالیت‎ها و برنامه‎های منطقه آزاد گفت: توسعه فیزیکی و عملکردی بنادر آبادان و خرمشهر، دعوت از کشورهای خارجی از جمله کشورهای عربی و چین برای جذب سرمایه‎گذاری خارجی از دیگر برنامه‎های منطقه آزاد اروند است.

*جذب سرمایه‎گذاری

سرپرست منطقه آزاد اروند در خصوص میزان سرمایه‎گذاری این سازمان در سال 90 اظهار کرد: در سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری بالغ بر 138 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 89 در حدود 89 درصد افزایش داشته است.

حسینی‎فر افزود: در حوزه عمرانی نیز میزان سرمایه‎گذاری‎ها از آغاز عملکرد سازمان تاکنون یعنی در یک دوره پنج‌ساله از سال 85 تا 90 در حدود 264 میلیارد تومان بوده‎ است و در سال 90 به میزان 57 میلیارد تومان هزینه‎های عمرانی منطقه آزاد بوده که پیش‎بینی می‎شود در سال 91 این میزان با شتاب مواجه شده و تا حد زیادی افزایش یابد.

وی همچنین به اقدام مهم دیگری که منطقه آزاد در سال گذشته صورت داده اشاره و تصریح کرد: حرکتی که در سال 90 از سوی منطقه آزاد اروند اتفاق افتاد پرداخت مبلغ پیش‎پرداخت 160 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر برای خانواده‎های بی‎بضاعت زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی بود که با کمک این دو نهاد صورت گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به فعالیت این سازمان در حوزه تجارت اشاره کرد و گفت: در سال 90 میزان صادراتی که از شلمچه صورت گرفت در حدود 500 میلیون دلار بوده و در صادرات در فروردین‎ماه سال جاری در حدود 57 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ‎است.

*توسعه گردشگری

حسینی‎فر در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اقدامات صورت گرفته در بخش گردشگری در شهرستان‎های آبادان و خرمشهر خاطر نشان کرد: در پی مذاکراتی که صورت گرفته مقدمات امضای تفاهمنامه‎ای با مقامات بصره فراهم شده تا زمینه کشتیرانی تفریحی را در هر دو منطقه فراهم کنیم تا به این ترتیب جاذبه گردشگری و توریستی را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: از دیگر مواردی که در دستور کار داریم ایجاد یک مزرعه پرورش کروکودیل در این منطقه است که با همکاری بخش خصوصی احداث خواهد شد و می‎تواند تا حد زیادی در جذب گردشگر برای این منطقه مؤثر باشد.

*سرمایه‎گذاری در شلمچه

سرپرست منطقه آزاد اروند همچنین در پاسخ به برخی پرسش‌ها در خصوص وضعیت سرمایه‎گذاری در شلمچه گفت: در حال حاضر به فکر راه‎اندازی یک بارانداز کالا به منظور دپوی کالا در آن هستیم که اقدامات اجرایی آن صورت گرفته ‎است.

حسینی‎فر اضافه کرد: به دنبال ایجاد انبار و سردخانه در شلمچه، ترانزیت کالا از عراق به ایران و برعکس در سال جاری فعال خواهد شد و علاوه بر آن پیشنهادی نیز مبنی بر احداث درب دوم در مرز شلمچه برای جلوگیری از ازدحام ارائه کرده‎ایم.

وی در ادامه نشست خود با اهالی مطبوعات و رسانه‎ها به نکات دیگری نیز اشاره کرد که از آن جمله می‎توان به کمک‎های مالی به شهرداری خرمشهر در زمینه پروژه‎های عمرانی اشاره کرد.

سرپرست منطقه آزاد اروند در پایان این نشست به منع قانونی خروج خودروهای پلاک اروند از استان بدون دریافت پلاک عبور موقت اشاره کرد و گفت: قانون حکم می‎کند که این خودروها برای خروج از محدوده استان خوزستان باید پلاک عبور موقت دریافت کنند اما با پلاک منطقه آزاد اروند می‎توانند تنها تا مرکز استان تردد کنند و در این زمینه محدودیت زمانی نیز ندارند.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول