اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

ارجاع 20 هزار پرونده به مراکز مشاوره آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس پیشگیری انتظامی آذربایجان غربی گفت: 20هزار و 924 فقره پرونده به مراکز مشاوره مستقر در کلانتری‌های استان ارجاع شده است.

ارجاع 20 هزار پرونده به مراکز مشاوره آذربایجان غربی

خسرو گل‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در طول سال گذشته تعداد قابل توجهی پرونده برای رسیدگی به مراکز مشاوره مستقر در کلانتری‌های استان ارجاع شد که از این تعداد حدود 12 هزار و 137 فقره به صلح و سازش منجر شده است.

وی تصریح کرد: واحدهای مشاوره مستقر در مراکز انتظامی با هدف رسیدگی به اختلافات اقشار مختلف مردم در سریع‌ترین زمان ممکن تشکیل شده است به طوری که در این قبیل مراکز کارشناسان مجرب، توانمند و متخصص برای رفع مشکلات مردم مستقر شده‌اند و در کم‌ترین زمان بعد از تشکیل پرونده نسبت به پاسخگویی اقدام می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 98 هزار و 616 فقره پرونده در حوزه انتظامی استان تشکیل و برای رسیدگی بیشتر به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در این مدت 636 هزار و 142 فقره ابلاغ اوراق و احکام قضایی صورت گرفته؛ از طرف دیگر تعداد اجرای احکام قضایی نیز 91 هزار و 713 فقره است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اولویت‌دار امسال افزایش تعامل‌ با دادگستری استان است، ادامه داد: در طول سال به طور منظم با حضور مسئولان نهاد قضایی استان جلسات مختلفی در زمینه‌های متعدد برگزار می‌شود ولی در سال جاری درصدد هستیم میزان تعامل و همکاری‌ها بیش از پیش افزایش پیدا کند.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از خدمت فوریت‌های پلیسی در جامعه نهادینه شود اظهار داشت: مردم با ساختار فوریت پلیسی و فلسفه وجودی آن آشنا نیستند به طوری که رسانه‌های جمعی باید در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از این خدمت در جامعه تلاش کنند مضاف بر این‌که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال تفکیک ماموریت‌های فوریتی و غیرفوریتی است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول