اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آبادان:

هیچ پارکینگی در آبادان متعلق به نیروی انتظامی نیست

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی آبادان گفت: هیچ پارکینگی در این شهر متعلق به نیروی انتظامی نیست.

هیچ پارکینگی در آبادان متعلق به نیروی انتظامی نیست

احمد چنداز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: نیروی انتظامی تنها وظیفه نظارت بر کار پارکینگ‌ها و پارکبان‌ها را در منطقه بر عهده دارد.

وی افزود: در این راستا برخی اوقات شبهاتی ایجاد می‌شود که برخی پارکینگ‌ها متعلق به نیروی انتظامی بوده و درآمد حاصل از آن نیز به جیب این اداره می‌رود.

فرمانده انتظامی آبادان تصریح کرد: با صراحت می‌گویم که هیچ پارکینگی در آبادان متعلق به نیروی انتظامی نیست.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی محافظتی _ مراقبتی در راستای ارائه خدمات پارکینگی وجود دارند که زیرنظر مؤسسه انتظام و پلیس پیشگیری استان خوزستان کار خود را انجام می‌دهند.

*پارکبان‌ها زیر نظر شهرداری هستند

چنداز خاطرنشان کرد: بر اساس اساسنامه، احداث پارکینگ یکی از اموری است که با همت و تعامل شهرداری یا بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس پارکبان‌ها زیر نظر مستقیم شهرداری بوده و مسئولیت آنها بر عهده این ارگان است.

فرمانده انتظامی آبادان بیان کرد: شهرداری‌ نیز طبق خدمت‌رسانی و ایجاد محیطی برای آسایش شهروندان در ازای پارک خودروها از صاحبانشان مبلغی را توسط پارکبان‌ها دریافت و آنها را در امور جاری شهر هزینه می‌کند.

به گفته وی این وضعیت در همه شهرها یکسان است.

چنداز اشاره کرد: در این زمینه دو مورد دیده می‌شود یکی حق پارکینگ و دیگری حق پارکبانی است.

*حق پارکینگ و حق پارکبانی دو مقوله کاملاً متفاوت

وی با بیان اینکه شهروندان باید بدانند که فیش و قبضی را که در ازای پارک خودرو دریافت می‌کنند متعلق به کدام مورد ذکر شده است، گفت: در حق پارکبانی، هیچ مسئولیتی در قبال خودرو توسط پارکبان وجود ندارد و در این میان هزینه‌ای که از صاحب خودرو اخذ می‌شود بر اساس آن مکانی بوده که با پارک خودروی خود اشغال کرده است.

فرمانده انتظامی آبادان بیان کرد: در مورد بعدی یا همان حق پارکینگ قبض در قبال نگهداری از خودروی شما نوشته می‌شود و هزینه اخذ شده نیز بر اساس مسئولیتی بوده که توسط قبض‌دار نه پارکبان نسبت به خودرو شما دارد.

وی اظهار کرد: تفاوت اساسی بین حق پارکینگ و حق پارکبانی در این موارد بوده که در اغلب اوقات شهروندان را دچار تشویش و نگرانی می‌کند.

چنداز با بیان اینکه در این راستا در صورت مشاهده تخلفات شهروندان می‌توانند با مراجعه و یا تماس با نیروی انتظامی منطقه، درصدد رفع مشکل خود برآیند.

وی در پایان گفت: همه تلاش این ارگان در راستای ایجاد امنیت و برقراری نظم در منطقه و تعالی و ارتقا رضایت زندگی شهروندان است.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول