اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان قزوین خبر داد

آغاز دیدارهای مردمی فرمانده انتظامی قزوین با مردم

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان قزوین از آغاز دیدارهای مردمی به صورت هر 15 روز یک بار خبر داد.

آغاز دیدارهای مردمی فرمانده انتظامی قزوین با مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار مسعود جعفری‌نسب امروز با حضور در دفتر 197 پیشنهادات و انتقادات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقتی مردم از خدماتی که نظام جمهوری اسلامی به آنان ارائه کرده، شناخت پیدا کنند، فعالیت تمامی سازمان‌ها از جمله نیروی انتظامی روز به روز بهتر شده و رشد می‌یابد.

وی ادامه داد: تمام سازمان‌ها از جمله نیروی انتظامی باید بدون هیچ منتی به مردم خدمت‌رسانی کنند و این خدمت‌رسانی باید طبق مقرراتی که تعیین شده صورت گیرد و به ویژه پرسنل نیروی انتظامی در راستای خدمت‌رسانی به مردم نباید از هیچ تلاشی فروگذار باشند.

جعفری‌نسب بر بهبود اخلاق و رفتار پرسنل نیروی انتظامی استان قزوین در قبال خواسته‌های مردم تأکید کرد و گفت: آیین ما، آیین اسلام است و مردم هم از کارکنان نیروی انتظامی انتظار دارند تا با اخلاق و رفتار نیکو و اسلامی با آنان برخورد کنند.

وی تصریح کرد: این انتظار از پرسنل نیروی انتظامی می‌رود تا در مقابل خواسته‌های مردم شنوا باشند که این مهم در رفتار مردم نیز تأثیرگذار است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به ضرورت رسیدگی بی‌وقفه به انتقادات و پیشنهادهای مردم تصریح کرد: مردم جامعه از پرسنل نیروی انتظامی درخواست‌هایی دارند، برای مثال از کارکنان نیروی انتظامی می‌خواهند تا در محل زندگی آنها طرح جمع آوری اراذل و معتادان را اجرا کنند.

وی تأکید کرد: همچنین مردم پیشنهاد و انتقادهایی به منظور پیشرفت فعالیت در روند کار نیروی انتظامی دارند که باید مورد استفاده قرار گیرد.

جعفری‌نسب به بازسازی اماکن نیروی انتظامی برای مراجعه مردم اشاره و تشریح کرد: کلانتری‌ها و دفاتری که مردم به آنها رجوع می‌کنند نباید از وضع ظاهری نامناسبی برخوردار باشند، لذا برای بازسازی کلانتری‌ها و مراکز خدمات‌رسانی نیروی انتظامی به مردم هزینه‌های زیادی شده است و باید در این زمینه با سطح کلانتری‌های نیروی انتظامی کل کشور رقابت داشته باشیم.

وی در ارتباط با رفتار کارکنان نیروی انتظامی در مقابله با مجرمان اظهار کرد: 90 درصد افرادی که در نیروی انتظامی حضور پیدا می‌کنند با مسائلی از قبیل چک‌های برگشتی، تحویل اسناد جعلی و ... رو‌به‌رو هستند و تنها 10 درصد افراد خلاف‌های دیگر و سرقت را در پرونده دارند.

وی ادامه داد: حتی باید با مجرمانی که خلاف مرتکب شده‌اند، در نیروی انتظامی با اخلاق اسلامی رفتار شود.

فرمانده انتظامی استان قزوین به تأثیرگذاری انتقادهای مردمی در بهبود بخشیدن به فعالیت‌های نیروی انتظامی اشاره و تصریح کرد: پرسنل نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلفی که با مردم در ارتباط هستند، باید رفتار شایسته‌ای داشته و نیروی انتظامی نیز به انتقادات و پیشنهادات مردمی ترتیب اثر دهد.

وی در رابطه با تعداد انتقادها و پیشنهادهای مردم در سال 90 و اوایل سال 91 گفت: در سال گذشته انتقادهای مردم از نیروی انتظامی 319 مورد، پیشنهادات مردم برای پرسنل نیروی انتظامی 61 مورد و در اوایل سال 91 نیز 172 مورد انتقاد از طریق مردم از نیروی انتظامی صورت گرفته است.

جعفری‌نسب افزود: در سال گذشته 86 نفر از کارکنان فرماندهی استان قزوین مبلغی برابر سه میلیارد و 147 میلیون و 406 هزار ریال رد رشوه کرده‌اند و به دلیل امتناع از رشوه از طریق فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی استان قزوین مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته‌اند.

وی در پایان گفت: سعی داریم در راستای رفاه و روحیه پرسنل نیروی انتظامی از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم و برای رسیدگی به درخواست‌های مردم، هر 15 روز یک بار در روزهای شنبه جلسات ارتباط مستقیم با فرمانده انتظامی در دفتر نظارت همگانی نیز برگزار می‌شود و سامانه 197 پل ارتباطی بین نیروی انتظامی و مردم هم برقرار است.

جعفری‌نسب اضافه کرد: در این مدت 14 هزار و 377 تماس با دفتر نظارت همگانی استان قزوین صورت گرفته شده است که هشت هزار تماس مربوط به پاسخگویی و راهنمایی به شهروندان بوده و تعداد چهار هزار و 480 تماس مردمی در چرخه رسیدگی قرار گرفته است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول