اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس:

تولیدات داخلی با مارک‌های خارجی به فروش می‌رسند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدات کشور در حوزه‌های مختلف بعضاً تا حدی مطلوب است که گاهی تولیدات داخلی با مارک خارجی به فروش می‌رسند.

تولیدات داخلی با مارک‌های خارجی به فروش می‌رسند

نصرالله‌ کمالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: توجه به تولید ملی قطعاً سبب تحقق اهداف نام‌گذاری سال‌های گذشته که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده، می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان جهاد اقتصادی مزین شد گفت: در واقع تولید ملی هم ادامه این برنامه است، از این رو برای تحقق این نام‌گذاری همه باید در جهاد اقتصادی حضوری فعال داشته باشند.

کمالیان با بیان اینکه این نام‌گذاری‌ها راه‌های جدیدی را پیش روی جامعه باز می‌کند تصریح کرد: از آنجایی که توسعه و پیشرفت سنگ بنای رشد هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهد و رشد همچون بالا رفتن از پلکانی است که اهدافی در آن وجود دارد، مقام معظم رهبری برای بالا رفتن از این پله‌ها شعاری را مطرح کرده و راه را برای ما مشخص کرده‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این نام‌گذاری‌ها در شتاب توسعه نیز موثر خواهد بود افزود: ما از نظر تولید خیلی مشکل نداریم مشکل عمده ما حمایت است، ما چیزی نداریم که در داخل کشور تولید نداشته باشیم در حالی که این تولیدات ما مشابه خارجی دارد و گاهی کیفیت تولید داخل به اندازه‌ای خوب است که با مارک‌های خارجی مثل پوشاک، مواد غذایی فروش می‌شود.

وی اظهار داشت: ضمناً ما برخی از محصولاتمان را به خارج از کشور ارسال کرده‌ایم که خارجی‌ها آن را به اسم خودشان صادر می‌کنند که در این باره می‌توان به زعفران، سنگ‌های تزیینی و معدنی اشاره کرد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که راهکارهایی بگذاریم که این کالاها با برند ایرانی صادر شود و آن را حمایت کنیم، قطعاً این راهکارها در رونق اقتصادی کشور موثر خواهد بود.

وی به سیاست گذاری و ایجاد راهکارهایی برای افزایش فروش محصولات داخلی اشاره کرد و گفت:‌ یکی از این راهکارها عدم اختصاص ارز برای واردات کالاهای مشابه و وضع قوانین سخت گمرکی است.

کمالیان افزود: همچنین باید از ظرفیت فرآوری محصولات در داخل کشور مثل معادن بیشتر استفاده کرده و طبیعتاً اگر از تولیدات داخلی حمایت شود، محصولات داخلی جایگزین محصولات خارجی خواهد شد.

وی اظهار داشت: البته باید در کنار این اقدامات، کیفیت تولید محصولات داخلی ارتقا یابد و به این بخش نیز توجه ویژه‌ای شود تا بتواند با محصولات خارجی رقابت کند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما از نظر تکنولوژی از بسیاری از کشورهای دنیا مثل تولید خودرو جلوتر هستیم گفت: اگر به شعار امسال توجه شود، شعارهای سال‌های گذشته نیز محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد:‌ در صورتی که از کالاهای خارجی کمتر استفاده شود و بیشتر به تولید ملی توجه کنیم، کشور در حوزه اقتصادی مسیر رشد و تعالی را پیموده و تمام این‌ها با حمایت از تولید داخلی محقق می‌شود.

کمالیان اضافه کرد: البته برخی فکر می‌کنند که این نام‌گذاری‌ها صرفاً شعار سال است در حالی که بعد از انقلاب بسیاری از شعارها مثل استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و یا مرگ بر آمریکا باعث رشد کشور شده است.

وی خاطر نشان کرد: باید رهنمودهای رهبری را در نام‌گذاری سال‌ها و سایر بخش‌ها مورد توجه و نصب‌العین قرار داده تا این برنامه‌ها و نام‌گذاری‌ها به منصه ظهور برسند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول