اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نمین:

آموزش و پرورش خط مقدم تولید ملی است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان نمین گفت: نهاد آموزش و پرورش در خط مقدم اهتمام جدی به تولید ملی و مصرف کالاهای داخلی دارد.

آموزش و پرورش خط مقدم تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد قاسم‌زاده عصر امروز در گردهمایی مدیران مدارس نمین اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با طرح شعار امسال در حقیقت دغدغه و نگرانی‌های خود را در حوزه توجه به تولید، کار و سرمایه داخلی مطرح کردند و همه ما وظیفه داریم در برطرف شدن این دغدغه و توجه به نیاز واقعی کشور کمر همت ببندیم.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش از آن جهت که بیشترین و تأثیرگذارترین قشر را در حیطه مسئولیت و فرهنگ‌سازی و حرکت‌دهی در اختیار دارد، ضروری است هم در حوزه معلمان و مدیران و هم دانش‌آموزان به تبیین و فلسفه توجه جدی به تولید ملی، مصرف کالای ایرانی، تربیت نیروی توانمند و کارآفرین توجه شود.

قاسم‌زاده مراکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها را در این حرکت تقویت‌کننده و عامل تحریک جدی توصیف کرد و افزود: اگر فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های ما بتوانند با مهارت‌ها و فنون مختلف در حوزه تولید ملی آشنا شوند ما دیگر هیچ دغدغه و نگرانی را در این زمینه شاهد نمی‌باشیم.

این مسئول با بیان این‌که آموزش و پرورش بزرگ‌ترین تولیدکننده علم و دانایی و تفکر که اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی است به حساب می‌آید، خاطر نشان کرد: آیینه تمام نمای تولید ملی در این مجموعه تجلی می‌یابد و در همین راستا پرورش‌یافتگان این مکتب در مسیر عزت و سرفرازی قدم بر می‌دارند.

وی استقرار فرهنگ کار و تلاش در مدارس، ساماندهی نیروی انسانی، مدیریت صحیح و توسعه متوازن مدارس را از برنامه‌های جدی در این حوزه توصیف کرد و بیان داشت: این هدف‌گذاری‌ها در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی پیش‌بینی شده و مورد هدف‌گذاری ما است.

به گزارش فارس، مدیر آموزش و پرورش نمین از مقاوم‌سازی 10 باب مدرسه در نمین در ایام فراغت تابستان خبر داد و اضافه کرد: این مدارس با کمک اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مرمت شده و تا مهر ماه در اختیار آموزش و پرورش نمین قرار می‌گیرد.

قاسم‌زاده به مطلوب نبودن فضای مدارس چند روستا و دو مدرسه شهری اشاره کرد و گفت:‌ سقف ساختمان‌های این مدارس رو به تخریب است و ضرورت دارد اعتبار عمرانی برای بازسازی آنها لحاظ شود.

وی میانگین تراکم دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی را 15 نفر، راهنمایی را 19 نفر و متوسطه را حدود 20 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به سرانه استان و استانداردها قابل قبول و مناسب است.

قاسم‌زاده در پایان سخنان خود از برنامه‌ریزی‌های مطلوب برای برگزاری هفته معلم خبر داد و تصریح کرد:‌ در این زمینه اقدامات و راهکارهای مطلوب پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول