اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‏وگو با فارس عنوان شد

دولت حمایت جدی از تولیدکنندگان نداشت/رویکردها امسال تغییر یابد

خبرگزاری فارس: استاد اقتصاد اسلامی در رودهن گفت: در سال گذشته با وجود وعده‏های مختلف، دولت حمایت جدی از تولیدکنندگان نداشت و رویکردها امسال باید تغییر یابد.

دولت حمایت جدی از تولیدکنندگان نداشت/رویکردها امسال تغییر یابد

حجت‏الاسلام محمدرضا احمدزاده امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این حمایت باید با چنان جدیتی همراه شود که تولیدکنندگان با خیالی آسوده به سرمایه‏گذاری در زمینه‏های مختلف اقتصادی در کشور بپردازند.

وی ادامه داد: در آغاز راه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‏ها قرار بود تا دولت بخشی از صرفه‏جویی صورت گرفته در جریان اجرای این مهم را به حمایت از تولیدکنندگان اختصاص دهد که خبری در این زمینه نشد.

احمدزاده با اشاره به وظایف متقابل مصرف کننده و تولید کننده در سال جاری خاطرنشان کرد: تولید کننده باید در زمینه‏هایی نظیر ارتقای کیفیت کالا، درج بهایی منصفانه بر روی اجناس تولیدی و ارائه خدمات مناسب پس از فروش انگیزه لازم برای مصرف تولید داخلی را ایجاد کند.

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن ادامه داد: مردم در جامعه اسلامی نیز باید بار روی آوردن به استفاده از محصولات تولید داخل از این سرمایه‏های ملی حمایتی بی‏دریغ داشته باشند.

وی اضافه کرد: در خبرهای انتشار یافته از دیگر کشورهای جهان شنیده می‏شود که برخی ملل برای حمایت از تولید ملی و سرمایه‏های داخلی از خرید اجناس خارجی روی برگردانده‏اند.

احمدزاده حمایت از تولید ملی را عاملی برای توسعه کارآفرینی خواند و افزود: شاید برخی محصولات وارداتی از دیگر کشورهای جهان با بهایی کمتر نسبت به قیمت کالاهای وطنی در بازار مصرف داخلی یافت شود.

این استاد اقتصاد اسلامی ادامه داد: باید دانست و آگاه بود که خرید محصولات داخلی و تولیدات ملی هرچند در مواقعی با بهایی بیش از کالاهای خارجی، حمایت از فرزندان این مرز و بوم اسلامی در زمینه تداوم اشتغال آنهاست.

وی اضافه کرد: حمایت از تولید ملی علاوه بر افزایش سطح کارآفرینی در کشور مزایای دیگری نظیر کاهش وابستگی به واردات، حفظ استقلال واقعی در اقتصاد کشور، جلوگیری از خروج ارز از چرخه تجارت داخلی و ... را به همراه دارد.

احمدزاده با اشاره به برخی سیاست‏های غلط اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: البته در این میان اتخاذ برخی سیاست‏های غلط از سوی برخی مسئولان، خود ضربه‏ای به بدنه تولید ملی تلقی می‏شود.

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تصریح کرد: گاه دیده می‏شود که محصولاتی همچون چای، سیب، پرتقال و ... در کشور تولید و حتی صادر می‏شود اما متاسفانه با این وجود شاهد اجرای تمهیدات وارداتی در خصوص این نوع از محصولات نیز هستیم.

وی اضافه کرد: مسئولان اقتصادی و تجاری کشور باید با سود جستن از کارشناسانی زبده و برآوردی دقیق از میزان تولید محصول، مصرف داخلی، مازاد صادراتی و ... را مدنظر قرار داده و پس از آن به واردات کالا از دیگر کشورهای جهان مبادرت ورزند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول