اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نصب توربین‌های بادی در اهر

ظرفیت تولید برق بادی در آذربایجان‌شرقی 100 مگاوات افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: با نصب توربین‌های بادی در منطقه اهر ظرفیت تولید برق بادی در آذربایجان‌شرقی 100 مگاوات افزایش می‌یابد.

ظرفیت تولید برق بادی در آذربایجان‌شرقی 100 مگاوات افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، شرکت کنکاش نگاه نوین با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری میسترال سوئیس مجوز تولید 400 مگاوات برق بادی را در چهار نقطه ایران از وزارت نیرو اخذ کرده است؛ منطقه سمبران اهر یکی از این چهار نقطه است که با نصب توربین‌های بادی در آن، ظرفیت تولید برق استان از انرژی باد، به میزان 100 مگاوات افزایش می‌یابد.

سرمایه‌گذاران سوئیسی این طرح که به تبریز آمده‌اند، صبح امروز در جلسه‌ای با حضور استاندار و چند تن از مسئولان استان، مسائل و مشکلات مربوط به این طرح را بررسی کردند.

فضای نمایش داده شده از جمهوری اسلامی در غرب، واقعی نیست

احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجان‌شرقی در این جلسه از تبلیغات منفی غرب علیه جمهوری اسلامی انتقاد کرد و گفت: سرمایه‌گذارانی که به کشور ما می‌آیند به روشنی می‌بینند که فضای رسانه‌ای ایجاد شده علیه ایران، واقعی نیست.

وی از فعالیت سرمایه‌گذاران سوئیسی در زمینه تولید انرژی بادی در استان استقبال و ابراز امیدواری کرد این طرح، آغاز مناسبی برای توسعه روابط و جلب اعتماد دو طرف برای انجام کارهای بزرگ‌تر باشد.

استاندار همچنین بر حل مشکلات این طرح تاکید و معاون عمرانی خود را مامور کرد تا پاسخگوی سئوالات سرمایه‌گذاران و پیگیر امور آنان باشد.

بیگی، ارتباط مستقیم سرمایه‌گذاران سوئیسی با شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان را خواستار شد و افزود: اطلاعات مورد نیاز این طرح باید به سرعت در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد تا تاخیر بیش از شش ماهه در شروع کار جبران شود.

برق منطقه‌ای آذربایجان همچنین از سوی استاندار موظف شد با توجه به اینکه ساخت 25 درصد از قطعات مورد نیاز توربین‌های بادی این طرح باید در داخل صورت گیرد، شرکت‌هایی را که توانایی این کار را داشته باشند به سرمایه‌گذاران معرفی نماید.

وی در ادامه، امور اراضی استان را مکلف کرد ظرف یک هفته پس از تحویل مدارک از سوی سرمایه‌گذار طرح، نسبت به واگذاری زمین مورد نیاز در منطقه سمبران اهر اقدام کند.

بیگی از معاونت برنامه‌ریزی استانداری نیز خواست در خصوص معرفی شرکت حمل و نقل ترکیبی برای حمل قطعات توربین‌های بادی از کشور چین اقدام کند.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول