اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفتگو با فارس عنوان شد

تشریح برنامه‌های ایام فاطمیه در کهگیلویه ‌

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه برنامه‌های این شهرستان به مناسبت ایام فاطمیه را تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های ایام فاطمیه در کهگیلویه ‌

 آزاد خردمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد: گرامیداشت ایام شهادت بی‌بی دو عالم فاطمه زهرا (س) باید همچون ایام محرم و صفر با شور و حرارت خاص خود انجام گیرد چرا که مادر اهل بیت با مظلومیت تمام به شهادت رسید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه افزود: این جزء وظایف شیعیان است که این ایام را به سوگواری پرداخته و حرمت این ایام را نگه دارند.

خردمند خاطرنشان کرد: روایات در مورد مقام و منزلت حضرت فاطمه (س) بسیار است و مضامین برخی از این روایات حاکی از مقاماتی منحصر به فرد و حیرت‌آور در مورد ایشان است.

وی اضافه کرد: درباره بعد رفتارى وجود تاریخى حضرت زهرا، به حق مى‌توان گفت که آن حضرت از این جنبه شگفتى‌ساز و دگرگون‌کننده است، زن جوانى که بیش از 18 بهار از عمر او نگذشته بود، مبدل به یک الگوى تمام عیار مى‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در ادامه ابراز داشت: به مناسبت ایام سوگواری فاطمه زهرا (س) امسال برنامه‌های متنوع فرهنگی در سراسر شهرستان برگزار خواهد شد.

خردمند یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی و هنری از قبیل شب شعر فاطمی، سوگواره خوشنویسی از جملات و احادیث دخت مکرم پیامبر، برگزاری مراسم شبی با قرآن و نشست دختران فاطمی با حضور دانش‌آموزان دختر از برنامه‌های این ایام هستند.

وی مراسم تشییع نمادین تابوت حضرت زهرا (س) را از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در ایام فاطمیه عنوان کرد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول