اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه علمیه قزوین:

برگزاری عروسی در ایام فاطمیه اهانت به اهل بیت(ع) است

خبرگزاری فارس: معاون حوزه علمیه قزوین گفت: برگزاری مراسم عروسی با آهنگ‌های مبتذل و رقص در ایام فاطمیه اهانت به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) است.

برگزاری عروسی در ایام فاطمیه اهانت به اهل بیت(ع) است

حجت الاسلام علی عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با تاکید بر نگه داشتن حرمت ایام فاطمیه اظهار کرد: افراد اندکی که در روز شهادت و ایام فاطمیه با موسیقی‌های مبتذل و رقص، مراسم‌های عقد و عروسی خود را برپا می‌کنند و در غم و اندوه حضرت زهرا(س) شاد و خوشحال هستند، اهانت به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) می‌کنند و از رحمت خداوند متعال به‌دور هستند.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه "شیعیان ما اهل بیت(ع) در شادی ما شاد و در غم و اندوه ما اندوهگین هستند"، گفت: کسی که به این روایات معتقد است باید در شادی اهل‌بیت(ع) خوشحال و در حزن و اندوه آنها غمگین باشند، که آنها شیعیان ما هستند.

وی با بیان اینکه همه برکات و نعمت‌های خداوند متعال از جمله بارش باران، تابش خورشید و آفرینش گیاهان، دریا، ماه و ستارگان که به بشر می‌رسد از طریق محبت امام زمان(عج) است، بیان کرد: افراد بسیار کمی که در ایام فاطمیه مراسم‌های عروسی با موسیقی‌های مبتذل برگزار می‌کنند موجب خشم و ناراحتی امام زمان (عج) می‌شوند و خشم این حضرت موجب خشم و ناراحتی خداوند می‌شود و برکات را از بندگان می‌گیرد، چراکه امام زمان (عج) واسطه فیض خداوند است و خشم ایشان موجب خشم خداوند متعال می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: آغاز زندگی مشترک با آهنگ‌های مبتذل و رقص در این ایام، بد شئون است و برکات الهی از زندگی آن زوج گرفته می‌شود.

* برگزاری مراسم ساده عروسی در ایام فاطمیه اشکال ندارد

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم عروسی با موسیقی‌های مبتذل و رقص در روز شهادت فاطمه زهرا(س) اهانت به ساحت مقدس ایشان است، خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم عقد به صورت عادی و به دور از گناه در روزهای به غیر از روز رسمی شهادت بانو و در ایام فاطمیه، اشکالی ندارد.

* اختلاف شیعه و سنی در روز شهادت حضرت فاطمه(س)

وی با اشاره به اینکه به روایتی سیزدهم جمادی‌الاولی (هفده فروردین) شهادت فاطمه زهرا(س)است، تأکید کرد: بیشتر اهل تسنن و تعداد کمی از شیعیان بر این نظر معتقدند که حضرت فاطمه زهرا(س) در این روز به شهادت رسیده و معمولا ایام فاطمیه پنج روز قبل و بعد از این تاریخ آغاز می‌شود که به دهه اول فاطمیه نام‌گذاری شده است و هر سال در این دهه برای این بانوی بزرگوار عزاداری می‌کنند.

عباسی با اظهار اینکه بیشتر شیعیان اسلام بر این نظر معتقدند که شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سوم جمادی الثانی (شش اردیبهشت) رخ داده است، افزود: این تاریخ شهادت بانو از نظر شیعیان قوی‌تر است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اختلاف شیعه و سنی مبنی بر اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) بعد از رحلت پدر بزرگوارشان 75 یا 95 روز زندگی کردند را علت دو دهه ایام شهادت فاطمه‌زهرا(س)عنوان و بیان کرد: بیشتر سنی‌ها معتقدند این بانو بعد از پدر بزرگوارشان 75 روز زندگی کرده و بیشتر شیعیان معتقدند بانو بعد از رحلت پدر بزرگوارشان 95 روز زندگی کرده که دهه دوم از نظر شیعه بسیار قوی است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول