اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه صومعه‌سرا:

قدرت‌نمایی اسلام در ایام فاطمیه بیشتر می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه صومعه‌سرا گفت: قدرت‌نمایی اسلام و مانور مذهبی در ایام فاطمیه با حضور جمع وسیعی از عزاداران بیشتر می‌شود.

قدرت‌نمایی اسلام در ایام فاطمیه بیشتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی عصر امروز در نخستین جلسه ستاد برنامه‌های ایام فاطمیه (س) در دفتر امام جمعه این شهرستان اظهار داشت: ایام فاطمیه (س) علاوه بر بعد معنوی و مذهبی برای مسلمان پر از عبرت و درس‌آموزی است.

وی با بیان اینکه فاطمه (س) نماد و سنبل یک زن کامل دینی برای تمام زنان و دختران مسلمان است، تصریح کرد: هر صحنه زندگی کوتاه این بانوی گرامی اسلام سرمشق عبرت‌آموزی است.

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به جایگاه این شهرستان در راستای فعالیت‌های مذهبی بیان کرد: صومعه‌سرا با وجود مساجد، بقاع و جوانان پرشور و دینی یکی از شهرستان‌های مذهبی در استان محسوب می‌شود.

وی از خود جوش بودن برنامه‌های ایام فاطمیه (س) در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: در حال حاضر بسیاری از شهروندان در منازل خود به صورت خودجوش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خود برای این ایام را آغاز کرده‌اند.

صدیقی یادآور شد: امسال در ایام فاطمه (س) بالغ بر 30 برنامه مذهبی در مساجد و بقاع صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

وی اجرای برنامه «از مزار تا مزار» به پاس زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، تشیع جنازه نمادین حضرت فاطمه (س) با حضور جمع وسیعی از عزاداران و اجرای برنامه متمرکز عزاداری در مصلای جعفری صومعه‌سرا را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

امام جمعه صومعه‌سرا وظایف مهم مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی را حمایت و تشویق از فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی مردمی دانست و اذعان کرد: عملکردها و نظارت‌های مسئولان در این ایام امری مهم و تاثیرگذار است.

وی با اشاره به میزان تاثیرگذاری ایام فاطمیه در جامعه، تصریح کرد: قدرت‌نمایی اسلامی و مانور مذهبی در ایام فاطمیه (س) با حضور جمع وسیعی از عزاداران بیشتر می‌شود.

صدیقی ادامه داد: مسئولان به فکر  اجرای همایش‌های قدرتی در برنامه‌ریزی‌های خود باشند که این اقدام نیازمند حضور و مشارکت مردمی است.

وی یکی از محورها و دغدغه‌های اصلی برخی افراد در دهه نخست و دوم ایام فاطمیه (س) را برپایی مراسم‌ ازدواج خواند و اظهار کرد: مراسم‌ ازدواجی که همراه با آهنگ‌ها و حرکات ناشایست نباشد از نظر احکام دینی مشکلی ندارد.

امام جمعه صومعه‌سرا، برپایی مراسم‌های جشن ازدواج همراه با آهنگ‌ها و حرکات فیزیکی حتی در روزهای میلاد ائمه اطهار (ع) یا زمان‌های معمول را نیز امری خلاف موازین دینی دانست.

وی سیاه‌پوش کردن میادین، خیابان‌ها و سر درب مغازه‌های صومعه‌سرا، اجرای برنامه‌های مذهبی در اداره‌ها و اجرای برنامه‌های محوری را از دیگر برنامه‌ها در ایام فاطمیه (س) در صومعه‌سرا ذکر کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول