اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان‌جنوبی:

وبلاگ‌نویسان دینی باید الگویی از واقعیت‌های دینی باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وبلاگ‌نویسی دینی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: وبلاگ‌نویسان دینی باید الگویی از واقعیت‌های دینی باشند.

وبلاگ‌نویسان دینی باید الگویی از واقعیت‌های دینی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره تولیدات دیجیتال و وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی، محمد مطهری‌فر با بیان اینکه تولید محتواهای دینی باید یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های وبلاگ‌نویسان در فضای مجازی باشد، اظهار داشت: امروزه با توجه به گسترش مذاهب مختلف در جهان، تولید محتوای دین اسلام با قالبی مناسب از اصول مهم است به گونه‌ای که باید با توجه به این امر مهم به دنبال تولید محتوای اسلامی در فضای مجازی باشیم.

*اگر دین به سراغ فضای مجازی نرود، فضای مجازی به سراغ دین می‌آید

وی با بیان اینکه اگر دین به سراغ فضای مجازی نرود، فضای مجازی به سراغ دین می‌آید، تصریح کرد: در دنیای امروز اهمیت فضای مجازی بسیار بالا بوده چرا که تنها به این وسیله می‌توان به افکار نادرست و غلطی که در این فضا ترویج و گسترش می‌یابد پاسخ داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: عده‌ای به دنبال ترویج افکار ناسالم در جامعه از طریق این فضا هستند و این در صورتی است که نمی‌توان پاسخ این افراد را از طریق کتاب یا نشریه داد پس می‌توان گفت توطئه‌های غیردینی و غیراخلاقی در فضای مجازی را تنها با ایجاد فضای مجازی مثبت می‌توان خنثی کرد.

مطهری‌فر در پاسخ به این سئوال که ورود به فضای مجازی و ترویج فرهنگ اسلامی در گرو رعایت کردن چه اصولی است، گفت: کاربران برای ورود به فضای مجازی باید دارای ویژگی‌هایی چون گستردگی، حضور باصلابت و به روز و استفاده از ادبیات روز باشند.

*حضور کمرنگ و غیرمستمر سبب مخاطب‌گریزی است

وی ادامه داد: حضور کمرنگ و غیرمستمر سبب مخاطب‌گریزی است و آشنا نبودن با فضای مجازی که دائما در حال تغییر و تحول سریع است به نوعی موجب عقب ماندن از دیگر رسانه‌ها می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره تولیدات دیجیتال و وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی تشکیل گروه‌های دینی در فضای مجازی را فرصتی برای فروکش کردن عطش جوانان دانست و افزود: از آنجا که جوانان به دنبال فضایی برای تبادل اطلاعات به صورت دسته جمعی هستند باید این امکان برای آنها فراهم شود تا بتوانند ترویج دهنده مبانی درست و جوان پسند در فضای مجازی باشند.

مطهری‌فر با اشاره به اینکه وبلاگ‌های دینی باید منشأ و سرچشمه اطلاعات دینی در فضای مجازی باشند، تصریح کرد: وبلاگ‌های دینی باید ضمن صیانت از فرهنگ‌های ایرانی اسلامی بیانگر حقیقت‌های دین مبین اسلام باشند.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول