اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان:

ایجاد واحد نشر کتاب در خوزستان ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر ایجاد هیئت صدور مجوز نشر کتاب در استان تأکید کرد و گفت: باید خوزستان واحد نشر کتاب داشته باشد تا کتاب‌ها برای گرفتن مجوز نشر الزاماً به تهران نروند.

ایجاد واحد نشر کتاب در خوزستان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید علی شفیعی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در محل تالار مهتاب اظهار کرد: ارزش خوزستان خیلی بیشتر از آن چیزی است که مرکزنشینان فکر می‌کنند.

وی افزود: مسئله تمدن و ولایت این استان از جمله سوابقی هستند که باید احساس شوند چرا که وجود دارند و این امر منوط به آن است که عناصر فرهنگی خوزستان به مرکز فشار بیاورند.

شفیعی ادامه داد: یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و این اداره کل در خوزستان ایجاد هیئت طبع کتاب است که متأسفانه این واحد در وزارت ارشاد بسیار ضعیف عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: در حالی که در بسیاری از استان‌ها ناشران برای گرفتن مجوز نشر کتاب نیازی به رفتن به مرکز ندارند، در خوزستان اینگونه نیست و این موضوع به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بارها گوشزد شده اما هنوز نتیجه‌ای نداشته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید در چارچوب صلاحیت‌های اداره ارشاد، هیئت صدور مجوز نشر در استان ایجاد شود تا دیگر برای گرفتن مجوز نیازی به رفتن به مرکز و طی کردن مراحل سخت نباشد.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: نیروهای فوق‌العاده خوبی در کتابخانه‌ها جذب شده و نظارت دقیقی بر جذب نیروی انسانی انجام می‌شود.

سید جواد سادات فاطمی افزود: این نهاد در حال رشد و توسعه است و از پویایی و تحرک لازم برخوردار است.

وی با اشاره به مشکلات قبلی کتابخانه‌ها، روند رو به رشد کتابخانه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و بیان کرد: در حال حاضر نهاد کتابخانه‌ها به عنوان یک نهاد فرهنگی قدرتمند از جایگاه مستقلی در کشور برخوردار است.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه بهره گیری از فناوری اطلاعات در سطح کتابخانه‌های عمومی در کل کشور اتفاق افتاده است، تصریح کرد: مسائل رفاهی، وضعیت استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای و امکانات نرم افزار و منابع در نهاد کتابخانه‌های عمومی دچار تحول شده است.

سادات فاطمی، خوزستان را از جمله استان‌های بر‌تر و الگو در کیفیت کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و گفت: وضعیت کتابخانه‌ها از نظر کمی و کیفی در خوزستان وضعیت مطلوبی است و استان‌های محدودی توانسته‌اند همچون خوزستان خدمات مطلوب در زمینه کتابخوانی ارائه کنند.

در این مراسم از رحیم فضیلت‌پور مدیر سابق و نیز مسلم میرزاپور سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان قدردانی و لفته منصوری به عنوان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان معرفی شد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول