اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شیلات آستارا خبر داد

کاهش 40 درصدی صید ماهیان استخوانی آستارا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره شیلات آستارا از کاهش 40 درصدی صید ماهیان استخوانی در این شهرستان خبر داد.

کاهش 40 درصدی صید ماهیان استخوانی آستارا

صادق خاصی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به وضعیت صید در این شهرستان، اظهار کرد: در فصل صید سال گذشته 16 هزار و 555 کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی در سواحل آستارا صید شد که نسبت به مدت مشابه فصل صید ماقبل، 40 درصد کاهش دارد.

وی، شرایط جوی نامساعد و مواج بودن دریا در بیشتر مواقع صید را از دلایل اصلی کاهش صید ماهیان استخوانی در آستارا عنوان کرد.

این مسئول افزود: با وجود کاهش صید ماهیان استخوانی، قیمت فروش ماهی نسبت به سال مشابه 45 درصد رشد داشته است.

به گفته وی، ماهیان صید شده به روش پره شرکت تعاونی پره صیادی موج گل آستارا صید شده بود و 49 نفر صیاد در روستای ساحلی سیبلی فعالیت دارند.

خاصی‌پور، با اشاره به تولید 99 تنی ماهیان پرورشی سردابی در مزارع آستارا، خاطرنشان کرد: امسال تولید ماهیان قزل‌آلا نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 10 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی در باره تولید ماهیان پرورشی گرمابی در مزارع پرورشی آستارا، بیان کرد: تولید ماهیان پرورشی گرمابی مانند کپور معمولی، آمور، فیتوفاک، بیگ‌هد در مزارع و آب‌بندهای آستارا 110 تن است که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش دارد.

رئیس اداره شیلات آستارا، از ایجاد دو مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مزرعه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما با انتقال بچه ماهی خاویاری به آن عملا فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم.

وی، برخی از انواع ماهیان پرورشی مانند فتیوفاک را دارای خاصیت‌های فراوانی برای سلامت انسان دانست و تصریح کرد: کارشناسان شیلات حتی آنها را سالم‌تر از انواع ماهیان دریایی و رودخانه‌ای می‌دانند.

به گزارش فارس، آستارا دارای پنج فروند لنج ویژه صید کیلکا بود که سه فروند از آنها به بندر انزلی منتقل شده و هم‌اکنون دو فروند از این لنج‌ها در اسکله صیادی آستارا لنگر انداخته‌اند که به دلیل عدم هر گونه صید کیلکا در حال فرسوده شدن هستند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول