اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی زرند:

4 هزار قطعه بچه ماهی در ‌زرند رهاسازی شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: 4 هزار قطعه بچه ماهی ‌قزل‌آلا در استخرهای آب کشاورزی ‌شهرستان زرند رهاسازی شد.

4 هزار قطعه بچه ماهی در ‌زرند رهاسازی شد

‌به گزارش خبرگزاری فارس از زرند سید‌علی امیری ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح رهاسازی بچه ماهی در استخرهای این شهرستان اظهار داشت: 4 هزار قطعه بچه ماهی ‌قزل‌آلا در استخرهای آب کشاورزی ‌شهرستان زرند رهاسازی شد.

امیری خاطرنشان کرد: با رهاسازی‌ این تعداد بچه‌ماهی پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوره هفت تا هشت ماهه حدود 7 تن ماهی قزل‌آلا در این شهرستان تولید شود.

‌وی اشتغالزایی صنعت پرورش ماهی قزل‌آلا در این مناطق را بیش از هفت نفر به طور مستقیم اعلام کرد و گفت: هنگام صید و برداشت ماهی و عرضه آن به بازار مصرف‌، افراد دیگری نیز به طور غیر‌ مستقیم به کار مشغول می‌شوند.

امیری با اشاره به‌ محدودیت منابع آبی کشاورزی در این بخش افزود: با برنامه‌ریزی در راستای توسعه‌ آبزی‌پروری و استفاده از این منابع می‌توان ماهی قزل‌آلا تولید کرد.

وی عنوان کرد: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌های آبی شهرستان زرند و توسعه آبزی‌پروری تعداد 4‌ هزار قطعه بچه ماهی سردآبی توسط مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در استخرهای دو منظوره ‌آب کشاورزی دهستان سربنان رهاسازی شد.

امیری تصریح کرد: این کار با هدف استفاده بهینه از منابع آب کشاورزی، استفاده از استخرهای آب کشاورزی در فصل زراعی، اشتغالزایی، افزایش تولید محصولات آبزی و مصرف سرانه ماهی صورت گرفت. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند ابراز داشت: امیدواریم طی سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده با تلاش بیشتر کارشناسان جهاد کشاورزی در راستای آموزش بهره‌برداران در این زمینه بتوانیم بر تولیدات آبزیان در این شهرستان بیفزاییم.

وی گفت: واحد شیلات این مدیریت این تعداد بچه ماهی را در استخرهای ذخیره آب کشاورزی ‌به صورت رایگان در اختیار کشاورزان آموزش دیده این منطقه قرار داده است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول