اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار زرآباد خبر داد

افزایش 70 درصدی صید ماهی در زرآباد

خبرگزاری فارس: بخشدار زرآباد گفت: با بهره‌برداری از مجهزترین اسکله صیادی در جنوب شرق، صید ماهی در این منطقه 70 درصد افزایش یافت.

افزایش 70 درصدی صید ماهی در زرآباد

مجتبی شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با بهره‌برداری از مجهزترین اسکله صیادی جنوب شرق کشور در بخش زرآباد شهرستان کنارک، صید ماهی در این منطقه 70 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: برای ساخت اسکله شهید رضایی که عملیات احداث آن از سال 83 آغاز شده و ظرفیت پهلوگیری پنج کشتی صیادی، 50 لنچ و 220 فروند قایق را دارد، 320 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

بخشدار زرآباد ادامه داد: دارا بودن امکاناتی از جمله جایگاه عرضه سوخت، سالن عرضه مستقیم ماهی، سردخانه، تعمیرگاه قایق، ساختمان اداری، منازل مسکونی و کوتاه شدن دست دلالان علت افزایش میزان صید در این بندر است.

شجاعی بیان کرد: حدود 2 هزار صیاد در این اسکله در قالب چهار تعاونی بهره‌برداری ساماندهی شده‌اند که مدیریت این اسکله نیز به خود آنان واگذار شده است.

وی عنوان کرد: روزانه 15 تن ماهی از این اسکله برداشت شده و 75 میلیون تومان عاید صیادان منطقه می‌شود.

بخشدار زرآباد افزود: این اسکله دی ماه سال گذشته با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول