اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل شیلات گیلان:

مصرف سرانه ماهی در گیلان 13.5 کیلوگرم است

خبرگزاری فارس: مدیر کل شیلات گفت: مصرف سرانه ماهی در گیلان 13.5 کیلو و در کشور 8.5 کیلوگرم است.

مصرف سرانه ماهی در گیلان 13.5 کیلوگرم است

حجت سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به اینکه گیلان دارای رتبه دوم آبزی پروری را دارد، اظهار کرد: مصرف سرانه ماهی در گیلان به 13.5 کیلو رسیده در حالی که در کشور این میزان 8.5 کیلوگرم است.

وی با تصریح بر اینکه بخش شیلات در گذشته تنها به صید و صیادی منتهی می‌شد و آبزی‌پروری عملی مهم و حساس در گیلان به شمار نمی‌رفت، افزود: امروزه آبزی‌پروری جزو فعالیت مهم  شیلات به ویژه در گیلان محسوب می‌شود که باید تعامل بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

این مسئول، گیلان را در بخش صید و صیادی در مراحل بالایی دانست و اذعان کرد: اکنون با مرور زمان و تخریب طبیعت، شاهد وضعیت ناگوار و اسفباری در این بخش هستیم.

وی، با اشاره به ایجاد بازارچه ماهی در گیلان یادآور شد: بزرگ‌ترین بازار الگویی ماهی کشور بین رشت و خمام قرار دارد و به بهره‌برداری رسیده است.

سعیدی، افتتاح این بازار را در راستای عرضه کیفی و بهداشتی محصول آبزیان دانست و افزود: وجود این بازار در ارتقای آبزی مصرفی و عرضه محصولات کیفی تاثیرگذار است. 

وی، هدف از ایجاد این بازارچه را تبدیل بازارهای سنتی به مدرن و ترویج فرهنگ آبزی مصرفی در گیلان عنوان کرد.

مدیر کل شیلات گیلان، عرضه بهداشتی و کیفی آبزیان و جاذبه‌های گردشگری و حمایت از مصرف کننده را از دیگر اهداف ایجاد بازارچه بزرگ ماهی در استان برشمرد.

وی، با بیان اینکه مجتمع بازار ماهی فروشان با سرعت بالا توانست به اتمام برساند، تصریح کرد: یک میلیارد و 200 میلیون تومان سهم آورده بود که 6 میلیارد تومان تسهیلات اهدا شد و 300 میلیون تومان از استان در اختیار صنف این بازار قرار گرفت.

سعیدی در ادامه از اتمام فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر خبر داد و یادآور شد: صید ماهیان استخوانی دریای خزر به اتمام رسیده و از صیادان می‌خواهیم دیگر مبادرت به صید نکنند.

وی، با اشاره به اینکه وضعیت صید ماهیان با افزایش مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: صیادان گیلانی در فصل صید ماهیان استخوانی سه هزار و 134 تن انواع  ماهی را صید کردند که 13 درصد رشد داشته است.

این مسئول، مهم‌ترین عامل افزایش صید را شرایط جوی مناسب عنوان کرد و یادآور شد: فصل صید ماهیان استخوانی به طور معمول از 20 مهر آغاز و تا 20 فروردین ماه ادامه می‌یابد که امسال تا 24 فروردین تمدید شده بود.

ا‌نتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول