اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌ جاری صورت می‌گیرد

تکثیر 50 میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر‌شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‎شود در سال ‌‎جاری 50 میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در این استان تولید و تکثیر شود.

تکثیر 50 میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری

اسماعیل پیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر شش مزرعه تکثیر بچه ماهی در این استان کار تکثیر و تولید بچه ماهی قزل‌آلای رنگین کمان را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 30 میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در این استان تولید و تکثیر شد، گفت: پیش‌بینی می‎شود در سال ‌جاری این تعداد به 50 میلیون قطعه افزایش یابد.

پیرعلی ادامه داد: این استان 223 مزرعه پرورش ماهی با مساحتی بیش از 355 هزار و 457 مترمربع در اختیار دارد و سال گذشته توانست 16 هزار و 500 تن ماهی تولید و روانه بازار مصرف کند.

مدیر‌ شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اشتغال ایجاد شده در بخش شیلات این استان را 4 هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم اعلام کرد و افزود: تولید سرمایه سالانه این بخش بیش از 30 میلیارد تومان است.

وی ارائه مشاوره‌های فنی و کارشناسی، آموزش و ترویج، اختصاص اعتبارات و تسهیلات بانکی و آماده کردن زیرساخت‌های لازم اعم از جاده، برق، پل، آبگیر و کانال را از جمله خدمات این مدیریت به مزرعه‌داران پرورش ماهی عنوان کرد.

پیر‌علی افزود: در همین راستا این مدیریت احداث دو مجتمع با ظرفیت یک‌هزار و 500 تن و با زیرساخت‌های لازم و اعتبار مصوب 2 میلیارد تومان و همچنین مطالعه چهار مجتمع دیگر را در دستور کار دارد.

وی افزایش تولید ماهی در سطح استان را از مهم‌ترین اهداف مدیریت شیلات استان اعلام و خاطرنشان کرد: با به کارگیری تکنولوژی‌های نوین پرورش ماهی و مکانیزه کردن مزارع، رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست.

پیر‌علی تصریح کرد: در صورت داشتن برنامه‌ریزی بلند مدت و تأمین اعتبارات لازم، حمایت‌های مالی در قالب تسهیلات بانکی و جذب سرمایه‌گذاران توانمند می‌توان تولید ماهی سردابی این استان را به 50 هزار تن رساند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول