اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان:

ماهیت پیش‌بینی وضعیت جوی در بهار متفاوت است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به عدم بارش پیش‌بینی شده برای استان زنجان در چند روز اخیر گفت: ماهیت پیش‌بینی وضعیت جوی در فصل بهار متفاوت است.

ماهیت پیش‌بینی وضعیت جوی در بهار متفاوت است

احد یاغموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان وضعیت جوی استان زنجان را در 24 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی و اظهار کرد: وضعیت جوی استان زنجان به تدریج تمام ابری شده و شاهد رگبار پراکنده و رعد و برق خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جو استان زنجان از بعد از ظهر فردا، شاهد بارش همراه با رگبار خواهد بود، افزود: بارندگی پیش‌بینی شده برای استان در روزهای جمعه و شنبه نیز ادامه می‌یابد.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره نبود بارش پیش‌بینی شده برای روز سه‌شنبه تصریح کرد: ماهیت فصل بهار بر روی پیش‌بینی‌ها نیز تاثیر می‌گذارد.

وی تاکید کرد: ماهیت پیش‌بینی‌ها در فصل بهار متفاوت از فصل‌های دیگر سال است.

یاغموری دمای صبح امروز شهر زنجان را 12 درجه بالای صفر عنوان کرد و ادامه داد: این دما نسبت به دیروز در همین ساعت تغییر محسوسی نکرده است.

وی پایین‌ترین دما با هشت درجه بالای صفر را در بین مراکز شهرها مربوط به زنجان عنوان کرد و افزود: در 24 ساعت گذشته بالاترین دما نیز از شهر آب‌بر گزارش شده است که در بعد از ظهر دیروز 33 درجه بالای صفر بوده است.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره وضعیت دما در این فصل سال تصریح کرد: دمای استان با توجه به میانگین 50 سال اخیر در سطح استان زنجان بالا است.

وی دلیل بالا بودن دما را در این فصل سال وجود جریان‌های هوا از سمت جنوب غرب کشور اعلام کرد.

یاغموری میانگین دمای 50 سال اخیر در این فصل سال استان زنجان را 4.7 درجه بالای عنوان کرد و افزود: میانگین دمای این روزهای استان چهار تا پنج درجه بالاتر از میانگین سال‌های اخیر است.

وی تصریح کرد: اگر جریان‌های هوایی از سمت شمال باشد به طور معمول هوا سردتر وضعیت فعلی خواهد بود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول