اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌معاون استاندار همدان:

‌35 درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر در سنین 15 تا 24 سال قرار دارند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: 35 درصد مصرف‌کنندگان در سنین 15 تا 24 سال و 41 درصد نیز در سنین 25 تا 39 ساله قرار دارند که باید با برقراری نشاط اجتماعی و دیگر اقدامات لازم جامعه را از خطر انحطاط نجات داد.

‌35 درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر در سنین 15 تا 24 سال قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی‌اکبر فامیل‌کریمی ظهر امروز در همایش بزرگ مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: به دلیل گسترده بودن و وسعت مرزها نمی‌توان به طور قطعی از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری کرد و مشکل اصلی ما بحث تقاضا بوده و با وجود تقاضا عرضه نیز انکارناپذیر است.

وی با اشاره به تلاش‌های نیروهای انتظامی عنوان کرد: در سال گذشته، 16 نفر در حوزه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: خانواده یکی از مهم‌‌ترین نهادهای اثرگذار در حوزه مبارزه با مواد مخدر است و از هم‌گسیختگی خانواده‌ها زمینه تهاجم همه‌جانبه را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر تقویت حوزه دینی ابراز داشت: استان‌هایی که کانون تربیتی را به سمت حوزه‌های دینی و مذهبی پیش برده‌اند در عرصه مبارزه با مواد مخدر موفق‌تر عمل کرده‌اند چرا که محور دینی موثرترین راه تربیت و کنترل خانواده‌ها است.

فامیل‌کریمی ادامه داد: وضعیت آلودگی در بخش‌های مختلف در برخی از شهرستان‌ها در وضعیت هشدار قرار دارد که تغییر راهبردها در همه نهادهای درگیر باید صورت گیرد.

وی بیان داشت: 60 درصد آلودگی‌ها در نشست‌های شبانه و دوستانه اتفاق می‌افتد و خانواده‌ها، دوستان معتاد، ناهنجاری‌های اجتماعی، مشکلات مالی، سطوح دبیرستان و دانشگاه، بافت اجتماعی و محل زندگی از دیگر علل آلودگی به مواد مخدر محسوب می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اظهار کرد: 35 درصد مصرف‌کنندگان در سنین 15 تا 24 سال و 41 درصد نیز در سنین 25 تا 39 ساله قرار دارند که باید با برقراری نشاط اجتماعی و دیگر اقدامات لازم جامعه را از خطر انحطاط نجات داد.

وی، شهر بهار را مستعد پایلوت شدن در حوزه همگرایی و هم‌سویی دینی عنوان کرد و گفت: این شهرستان می‌تواند با ارائه الگویی در حوزه پیشگیری و مبارزه، مرکز استان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان نیز گفت: در حوزه مقابله باید شناخت‌ها بیشتر شود زیرا مواد مخدر ابزار سیاسی و هدایت شده از سال‌های گذشته است و از سال 1384 مواد مخدر صنعتی وارد ایران شد تا آمال جوانان ما را هدف قرار دهد.

محمد اشتری از افزایش کشفیات در استان همدان خبر داد و افزود: در استان همدان کشفیات 31 درصد در سال گذشته افزیش یافته و این رقم در شهرستان بهار هفت درصد بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 7 هزار نفر در سطح استان به جرم جابه‌جایی، عرضه، توزیع، حمل و نگهداری دستگیر شده‌اند و 70 باند نیز منهدم شده‌اند.

رئیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان در پایان سخنان خود با تأکید بر نقش خانواده‌ها خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی خانواده‌ها سرمایه‌گذاری است و هزینه نیست و نظارت و کنترل فرزندان وظیفه والدین است و کمک شایانی در پیشگیری و مقابله با مواد مخدر دارد.

انتهای پیام/ش10/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول