اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی خبر داد

رسیدگی به پرونده 3 هزار متهم مواد مخدر در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی گفت: پرونده سه هزار نفر از متهمان مواد مخدر روان‌گردان‌ها و پیش‌سازها در دادگاه‌های انقلاب اسلامی این استان رسیدگی شد.

رسیدگی به پرونده 3 هزار متهم مواد مخدر در خراسان‌شمالی

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: اکثر این افراد به حبس‌های بلند مدت و جریمه محکوم شدند.

وی تصریح کرد: هم اکنون حدود 45 درصد از زندانیان این استان را متهمان مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

یزدان‌پناه با تاکید بر اینکه امسال علاوه بر اجرای برنامه‌های گسترده پیشگیری از اعتیاد بحث مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر در استان نیز به طور ویژه پیگیری می‌شود.

* 5 هزار معتاد در مراکز ترک اعتیاد زیر پوشش درمان قرار گرفتند

وی همچنین از زیر پوشش قرار گرفتن چهار هزار و 990 نفر از معتادان این استان در مراکز درمانی اعم از؛ مراکز دی.آی.سی، تیم‌های سیار، اجتماع درمان‌مدار، مراکز درمان اجباری و ... خبر داد.

یزدان‌پناه با اشاره به اقدامات انجام شده در کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی در سال گذشته اظهار داشت: بر همین اساس در مراکز اقامتی میان مدت ( کمپ‌ها) که پنج مرکز است، 315 نفر زیرپوشش برنامه‌های این مرکز قرار گرفته‌اند.

وی همچنین تعداد افراد زیرپوشش برای ترک اعتیاد در مرکز درمان اجباری خراسان‌شمالی را حدود 200 نفر عنوان کرد.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه سال گذشته مجموعاً چهار هزار و 990 نفر در مراکز مختلف ترک اعتیاد معتادان استان زیرپوشش درمان قرار گرفتند، تعداد این مراکز را 77 مرکز عنوان کرد.

وی همچنین تعداد مراکز فعال روان‌پزشکی در حوزه ترک اعتیاد معتادان در استان را چهار مرکز عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های مطلوبی در این مراکز به منظور فعالیت‌های درمانی معتادان انجام شده است.

* مصرف مواد مخدر در شهرها به صنعتی تغییر کرده است

یزدان‌پناه همچنین با اشاره به تحقیقات انجام شده از سوی شورای هماهنگی اظهار داشت: بر همین اساس مصرف مواد مخدر در شهرها از سنتی به صنعتی تغییر کرده است.

وی با تاکید بر آثار سوء مصرف مواد مخدر صنعتی به شیمیایی، بر آگاهی هر چه بیشتر خانواده‌ها و جلوگیری از اعتیاد جوانان به این مواد مخدر بسیار خطرناک تاکید کرد.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی تصریح کرد: طبق تحقیقات انجام شده میزان بازگشت فرد معتاد به مواد مخدر صنعتی به سلامتی گذشته، تقریباً پایین است، از این رو باید خانواده‌ها این معضل اجتماعی را جدی بگیرند.

وی همچنین عمده مصرف مواد مخدر در روستاهای استان را بر اساس بررسی‌های انجام شده مواد مخدر سنتی عنوان کرد.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول