اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

بهره‌وری از آب برنامه‌ریزی شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی بر برنامه‌ریزی برای بهره‌وری بهتر از آب تاکید کرد.

بهره‌وری از آب برنامه‌ریزی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌شمالی، ابوطالب شفقت در سومین نشست شورای توسعه استان اظهار داشت: مدیریت آب، هدایت آب‌های سطحی و استفاده از آن و اجرای طرح‌های ‌آبخیزداری باید برای جای جای استان، دره به دره مطالعه و اجرا شود.

وی توسعه منطقه‌ای کشاورزی را از اهداف دستورالعمل توسعه بخش کشاورزی دانست و افزود: فرمانداران مردم را توجیه کرده و فارغ‌التحصیلان و جوانان بیکار را در تشکل‌های تعاونی سازماندهی کنند و در قالب این دستورالعمل زمین، آب و پول با شرایط منطقی و با سنجش اهلیت افراد در اختیار آنان قرار گیرد.

شفقت تصریح کرد: فعالیت این ستاد و به‌ویژه منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و سایر اعضا باید در نهایت منجر به ایجاد اشتغال و تولید و افزایش درآمد شود.

وی ایجاد اشتغال، رفع تورم، رونق اقتصادی را از برکات فراوانی برای جامعه در ابعاد مختلف خواند که با اجرای این طرح محقق خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی نیز در این نشست پیرامون اراضی مستعد قابل واگذاری منابع طبیعی برای طرح‌های کشاورزی، گزارش جامعی ارائه کرد.              

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی و کارشناسان این شرکت نیز پیرامون وضعیت کلی آب در استان، وضعیت زمین، ظرفیت‌های تخصیص آب، چاه‌های غیرمجاز، طرح‌های آبیاری اراضی به شیوه قطره‌ای و بارانی و... به ارائه گزارش پرداخت.

پیرو دستور اجرائی طرح‌های توسعه بخش کشاورزی و به منظور توسعه تولید و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر اشتغال، سومین جلسه ستاد اجرائی کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان با ریاست استاندار خراسان‌شمالی برگزار شد.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول