اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ایرانشهر:

ترویج آبیاری تحت فشار از اولویت‌های ایرانشهر است

خبرگزاری فارس: فرماندار ایرانشهر گفت: توسعه بخش کشاورزی و ترویج آبیاری تحت فشار از اولویت‌های کاری سال‌جاری در شهرستان ایرانشهر است.

ترویج آبیاری تحت فشار از اولویت‌های ایرانشهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رحمدل بامری صبح امروز در جلسه مشترک رؤسای ادارات تابع مدیریت کشاورزی این شهرستان در فرمانداری ایرانشهر اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جدید به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری، توسعه بخش کشاورزی و ترویج آبیاری تحت فشار از اولویت‌های شهرستان ایرانشهر در سال‌جاری است.

وی افزود: شهرستان ایرانشهر با آب و هوای مناسب و زمین‌های حاصلخیز از ظرفیت‌های خوبی برای تولید و اشتغال در بخش کشاورزی و دامداری برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر هم در این جلسه گفت: 27 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد.

مرتضی پیری بیان داشت: مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی ایرانشهر، پرداخت کمک بلاعوض برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار، احداث جایگاه دام، اجرای طرح‌های الگوی زراعت و باغبانی و احداث جاده‌های دسترسی بین مزارع است.

 

* شرایط سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی آسان شود

فرماندار سراوان نیز صبح امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان اظهار داشت: به منظور سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری در این شهرستان، شرایط باید آسان شود.

محمداکبر چاکرزهی تصریح کرد: اولویت واگذاری طرح‌های کشاورزی به فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی، افراد جویای کار و روستاییان داده شود.

وی افزود: شهرستان سراوان از ظرفیت‌ها و شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی برخوردار است.

فرماندار سراوان به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی فرصت بسیار مناسبی است تا برای ارتقای میزان بهره‌وری از امکانات موجود به ویژه در بخش کشاورزی، گام‌های موثری برداشته شود.

چاکرزهی در ادامه جلسه از دستگاه‌های اجرایی عضو کار گروه کشاورزی خواست تا شرایط آسانی را برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری منطقه فراهم کنند.

محمد رفیع دهواری مدیر جهاد کشاورزی سراوان هم در ادامه این جلسه گفت: برای واگذاری اراضی مستعد کشاورزی به متقاضیان طرح‌های دامپروری و کشاورزی در این شهرستان آمادگی لازم وجود دارد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول