اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان:

تغییر فرهنگ از معضلات قاچاق کالا است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان گفت: تغییر فرهنگ و ذائقه خرید مردم از معضلات ورود کالای قاچاق به جامعه است.

تغییر فرهنگ از معضلات قاچاق کالا است

وجیه‌الله موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: در سال جاری با توجه به نامگذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری شود.

 

*قاچاق کالا به سرمایه ملی ضربه می‌زند

وی با بیان اینکه قاچاق کالا به سرمایه ملی ضربه می‌زند، افزود: به دلیل ارزان بودن این کالاها اقبال مردم برای خرید بیشتر است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه کالای قاچاق به دلیل عدم پرداخت حق گمرکی ارزان‌تر به دست مردم می‌رسد، یادآور شد: این کالاها کیفیت لازم را نداشته و بسیار بی‌کیفیت به مردم ارائه می‌شوند.

وی بر ضرورت نظارت بر ورود کالا به کشور تاکید کرد و افزود: باید از ورود کالاهای بی‌کیفیت خارجی جلوگیری شود.

موسوی با بیان اینکه باید از کالاهای با کیفیت ایرانی که توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می‌شود، حمایت‌های لازم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: توجه به تولیدات داخلی موجب توسعه کالاهای ایرانی می‌شود.

*برای پیشگیری از ورود کالای قاچاق به استان اقدامات مطلوبی انجام شده است

وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات قابل توجهی در استان در راستای پیشگیری از ورود کالای قاچاق به استان انجام شده است، افزود: استان زنجان به دلیل نزدیکی به مرزهای کشور محل عبور بسیاری از کالاهای قاچاق محسوب می‌شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان کالای قاچاق را موجب ایجاد مشاغل کاذب در جامعه عنوان کرد و افزود: تغییر فرهنگ و ذائقه خرید مردم از دیگر معضلات ورود کالای قاچاق به جامعه است.

وی با بیان اینکه با ورود کالاهای قاچاق به دلیل ارزان بودن آنها، رغبت مردم به خرید این نوع کالاها افزایش می‌یابد، یادآور شد:‌ باید با این پدیده به صورت جدی برخورد صورت گیرد.

*زمینه حمایت از تولید کنندگان داخلی باید فراهم شود

موسوی ایجاد بازار سیاه را از دیگر معضلات کالای قاچاق دانست و گفت:‌ باید در این زمینه اطلاع‌رسانی‌های لازم در سال تولید ملی به مردم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در استان زنجان هماهنگی‌های لازم با مسئولان شهرستان‌ها و مرکز استان در راستای پیشگیری از ورود کالای قاچاق انجام شده است، تصریح کرد: ‌تاکنون موفقیت‌های مطلوبی در این زمینه به دست آمده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان بر ضرورت توجه به نیازهای تاجران و سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: باید زمینه حمایت از تولیدکنندگان داخلی بیش از گذشته فراهم شود.

وی بر ضرورت ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی تاکید کرد و افزود: باید در راستای افزایش کیفیت و کاهش قیمت تولیدات داخلی اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول