اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی و نظارت بازرگانی آذربایجان غربی خبر داد

کاهش 15 درصدی قاچاق کالاهای دخانی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت بازرگانی آذربایجان غربی گفت: قاچاق کالاهای دخانی در آذربایجان غربی امسال 15 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کاهش 15 درصدی قاچاق کالاهای دخانی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سلیمان علیزاده در پانزدهمین جلسه کمیته ساماندهی و پیشگیری قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: قاچاق کالا یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی است که سبب به وجود آمدن آسیب‌های اقتصادی در جامعه می‌شود.

وی افزود: باید با تلاش بیشتر در راستای پیشگیری، مقابله و جلوگیری از آسیب به افراد جامعه، بازار را عاری از کالاهای قاچاق کرد، چراکه فروش کالاهای قاچاق، سبب صدمه اقتصادی به کشور می‌شود.

علیزاده ادامه داد: همه سازمان‌ها و نهادهای مربوط باید با همکاری و هماهنگی بیشتر گام‌های مؤثری در راستای جلوگیری از گسترش کالاهای قاچاق بتوان از آسیب‌های جبران‌ناپذیر به بدنه اقتصاد جامعه جلوگیری کرد.

این مسئول با اشاره به کالاهای مکشوفه قاچاق در استان گفت: سیگار جزو بیشترین کالای مکشوفه است که امسال 3 میلیون و 328 هزار نخ سیگارت به ارزش 948 میلیون ریال از قاچاقچیان کشف شده است.

وی اضافه کرد: امسال قاچاق کیف و کفش 30 درصد، لوازم آرایشی و بهداشتی 20 درصد، کالاهای دخانی 15 درصد، لوازم برقی و خانگی 10 درصد و پوشاک پنج درصد در سطح عرضه کاهش یافته است.

علیزاده در ادامه از کشف بیش از 3 میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در 11 ماهه امسال بیش از 3 میلیارد و 440 میلیون ریال کالای قاچاق توسط بازرسان سازمان بازرگانی استان کشف شده است.

وی تصریح کرد: کشف 768 تن کود شیمیایی به ارزش 151 میلیون ریال، 32 تن برنج به ارزش 498 میلیون ریال، 2 هزار و 343 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش 37 میلیون ریال در سال جاری از موارد دیگری است که امسال در استان کشف شده است.

معاون بازرسی و نظارت بر بازرگانی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: نفت‌گاز، روغن زیتون، پوشاک، تنباکو، لوازم تحریر، چای، دستگاه سونوگرافی، نفت‌سفید و بنزین از دیگر کالاهای کشف شده در استان هستند.

انتهای پیام/ی20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول