اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان:

آگاهی و آموزش در مبارزه با قاچاق کالا و ارز موثر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان گفت: آگاهی و آموزش در مبارزه با قاچاق کالا و ارز موثر است.

آگاهی و آموزش در مبارزه با قاچاق کالا و ارز موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدمهدی مهقانی ظهر امروز در کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق و ارز استان اظهار داشت: بحث قاچاق کالا پدیده‎ای است که صدمات زیادی را به بدنه اقتصاد جامعه وارد خواهد کرد.

وی افزود: اخیراً اقدامات درخوری برای به روز کردن قاچاق کالا انجام شده و لایحه که برای قاچاق کالا و ارز تصویب شده و یا قوانین جدید گمرکی کمک می‎کند که بتوان با این پدیده مبارزه جدی‎تر در عرصه اجتماع داشته باشیم.

مهقانی با اشاره به اینکه اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان نیز در این عرصه باید نقش‌آفرین باشد، ابراز داشت: 90 درصد تجارت کالا سهم حمل و نقل زمینی است به همین دلیل باید 90 درصد در مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقش‌آفرین باشیم.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان با اشاره به مخاطبان این کارگاه خاطر نشان کرد: مخاطبان این کارگاه اداره گمرک‎های استان، اداره حمل و نقل و مدیران حمل و نقل داخلی و حمل و نقلی بین‎المللی کالا هستند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان عضو ستاد مبارزه با کالا و ارز است سیاست‎ها و تکالیفی در این عرصه بر عهده دارد و برگزاری این کارگاه نیز در همین راستا انجام شده است.

مهقانی ادامه داد: ما تقریباً در هر هفته کلاس آموزشی برای رانندگان داریم و تاکنون 3 هزار 500 نفر آموزش در بدو خدمت و حین خدمت انجام داده‎ایم.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان یادآور شد: اداره حمل و نقل و پایانه‎های استان برای رانندگانی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند 100 ساعت آموزش تخصصی حمل و نقل را علاوه بر داشتن گواهینامه پایه یک باید بگذرانند.

این مسئول اذعان داشت: در کنار مباحث آموزشی حمل و نقل پایانه‎ها سرفصل‎های قاچاق را نیز ارائه می‎دهیم و این آموزش‌ها استمرار خواهد داشت چرا که معتقد هستیم آگاهی را باید بالا برد تا بتوان نقش موثری را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایفا کرد.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول