اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه ساری خبر داد

از دست رفتن 1.5 میلیون شغل در اثر قاچاق کالا

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه مردم ساری با اشاره به اینکه ایران کشور بی‌بنیه‌ای نیست گفت: مجلس و دولت باید گره‌های کور تولید و صنعت را باز کنند.

از دست رفتن 1.5 میلیون شغل در اثر قاچاق کالا

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری آیت‌الله نورالله طبرسی امروز در دومین نماز جمعه سال جاری، اظهار داشت: اندوه آل محمد (ص) شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی از فضایل حضرت زهرا این است که امامت و ولایت را به نبوت گره بزند.

طبرسی با بیان اینکه تمام امامان از نسل حضرت زهرا هستند، تصریح کرد: اگر اینگونه نبود نسل امامت منقطع می‌شد.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه این لیاقت را داشت که واسطه امامت و نبوت بود، یادآور شد: آن روزی که همه مردم حضرت علی (ع) را رها کردند این فاطمه بود که آن حضرت را انتخاب کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان داشت: بدترین جنایت بعد از پیامبر همین جنایت بود که مدینه رسول به مدینه عرب تغییر یافت و آغاز انحراف از همین جا آغاز شد.

وی با بیان اینکه زهرا (س) تنها و محکم در کنار علی (ع) رسید، گفت: شیعه اصول دین و اصل امامت را از حضرت زهرا دارد و این عظمت و شخصیت زهرای اطهر است.

خطیب جمعه مردم ساری با اشاره به روز جمهوری اسلامی در 12 فروردین، خاطرنشان کرد: امروز درک می‌کنیم که منظور امام از جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم، به چه معنا است.

وی با بیان اینکه در دهه چهارم انقلاب هستیم، ادامه داد: بیشتر از 70 درصد مردم در انتخابات اخیر به نمایندگانی رای دادند که نمایندگان جمهوری اسلامی هستند و در همه انتخابات در طول انقلاب نیز معیار مردم همین مورد بوده است.

طبرسی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: سقوط دیکتاتورها را کسی پیش‌بینی نمی‌کرد و اکنون هم آل خلیفه از بحرین و عربستان می‌رود و شیعه نفس راحت می‌کشد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مبدا و پایان تاریخ است، بیان داشت: ما از پایان تاریخ شاهنشاهی به مبدا تاریخ اسلامی و مردم‌سالاری آمدیم.

طبرسی با اشاره به اینکه روز جمهوری اسلامی روز حیات است، متذکر شد: از این نعمت الهی خوب پاسداری می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سیزدهم فروردین که با عنوان روز طبیعت نامگذاری شده است، گفت: مردم در دامان طبیعت، طبیعت را خشمگین و عصبانی نکنند.

وی در ارتباط با پیام نوروزی مقام معظم رهبری، ادامه داد: حکومتی که تولید ملی نداشته باشد مرده است.

طبرسی افزود: در طول تاریخ ملتی که اشتغال نداشته به جایی نرسیده است.

وی درباره سرمایه ایرانی گفت: ایرانیان در هر جایی که هستند باید آمده و از این موقعیت طلایی استفاده کرده و در کار و صنعت فعالیت کنند نه اینکه با پول‌ها سکه و ارز بخرند.

طبرسی با اشاره به اینکه باید آسیب‌شناسی کنیم که مشکل کار از کجاست، بیان داشت: استاندار مازندران با هم‌فکری مدیران باید در این زمینه به نتیجه‌ای برسند.

وی با بیان اینکه اگر برخوردها را درست کنیم و تنگ نظری نداشته باشیم سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور می‌آیند، تصریح کرد: آنها گلایه دارند که وقتی به مهرآباد وارد می‌شوند تفتیش می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت کشاورزان مازندرانی افزود: متاسفانه کشاورزان در زمان برداشت محصول، حمایت نمی‌شوند.

طبرسی با بیان اینکه برخی گلایه می‌کنند که چرا فرمایشات رهبری به صورت کامل اجرا نمی‌شود، اظهار داشت: وظیفه ما بیان این نکات است که از آن کوتاهی نمی‌کنیم.

وی یادآور شد: بر اساس مطالعات کارشناسی شده به ازای هر یک میلیارد دلار واردات قاچاق حدود یکصد هزار فرصت شغلی از دست می‌رود.

طبرسی گفت: وقتی تولید داشته باشیم و جلوی قاچاق را بگیریم دستیابی به شعار رهبری عملی می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته  یک میلیون و 500 هزار فرصت شغلی را در اثر واردات قاچاق کالا به کشور از دست دادیم.

طبرسی با اشاره به اینکه کشور بی‌بنیه‌ای نیستیم، بیان داشت: مجلس و دولت باید گره‌های کور تولید را باز کنند.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول