اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت می‌گیرد

یرپایی کارگاه آموزشی استاندارد و پیشگیری از قاچاق کالا

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان از برگزاری کارگاه آموزشی "استاندارد و پیشگیری از قاچاق کالا" در همدان برگزار می‌شود.

یرپایی کارگاه آموزشی استاندارد و پیشگیری از قاچاق کالا

فرهاد تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه استانداردسازی و فعالیت‌های مربوط به آن به عنوان ابزاری قدرتمند برای توسعه پایدار اقتصادی به شمار می‌رود، اظهار داشت: امروز رعایت استاندارد در تولید، نه تنها رقابت میان شرکت‌ها را افزایش و سبب رشد صادرات می‌شود، بلکه ضامن بقای شرکت‌های تولیدی خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم استانداردسازی کالاها، به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ارتباط با ارتقای سطح اطلاعات مجموعه هدف اشاره کرد و اظهار کرد: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی به منظور ارتقای سطح دانش، معلومات، توانمندی‌ها و به روز شدن اطلاعات نسبت به قوانین و مقررات اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه در استان کرده است.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان ادامه داد: این کارگاه آموزشی با موضوع طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) و طرح تجا (توسعه جامع استانداردها) برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: 15 اتحادیه شامل 70 نفر از مسئولان اتحادیه‌ها و اعضای هیئت مدیره در این کارگاه آموزشی شرکت خواهند داشت.

تیموری افزود: این اتحادیه‌ها شامل "اتحادیه فروشندگان لوازم الکتریکی"، "ابزار و یراق‌فروشان"، "خوار و بارفروشان"، فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت"، "طلا و جواهر" و " تعمیرکاران لوازم برقی خانگی" است.

وی اتحادیه‌های " فروشندگان فرش دستباف"، "کفاشان"، "لوازم بهداشتی و آرایشی"، " لوازم بهداشتی ساختمان"، "فروشندگان لوازم خانگی"، "لوازم‌التحریر"، "لوازم یدکی اتومبیل"، "مصنوعات فلزی" و "بلوک‌زنی و مصالح ساختمانی" را از دیگر مجموعه‌هایی دانست که در این کارگاه آموزشی شرکت خواهند کرد.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان ابراز داشت: در پایان این همایش یک کتابچه با عنوان "استاندارد و پیشگیری از قاچاق کالا" در بین افراد شرکت‌کننده در این کارگاه آموزشی توزیع می‌شود.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اهمیت استانداردسازی و نقش آن در پیشگیری از قاچاق کالا خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدات داخلی و ارتقای سطح آن در کاهش پیشگیری از قاچاق کالا مثمر ثمر است که برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز در این راستا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول