اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری خبر داد

تشکیل 150 پرونده قاچاق کالا در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری از تشکیل 150 پرونده قاچاق کالا در این استان طی سال گذشته خبر داد.

تشکیل 150 پرونده قاچاق کالا در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، موسی محمدی گنجه عصر یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان اظهار داشت: طی سال گذشته در این استان 150 فقره پرونده در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز در این استان تشکیل و بررسی شد.

وی تأکید کرد: این تعداد پرونده نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 38 درصد کاهش داشته است.

محمدی گنجه افزود: از مجموع پرونده‎های تشکیل شده در سال 1390 تاکنون 84 فقره حکم استرداد گرفته، 48 فقره در دست اقدام است و بقیه پرونده‌ها نیز مختومه شده است.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری ارزش کالاهای قاچاق شده در این استان طی سال گذشته را 13 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: این رقم نسبت به سال 1389 بیش از 30 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: مهم‎ترین کالاهای قاچاق شناسایی شده از متخلفان در این استان به ترتیب برنج، البسه، پوشاک، پارچه و کفش بوده است.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری اعمال تحریم‎‌های مختلف از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا را بر روند صادرات کالا از این استان بی‌تأثیر دانست و گفت: تولیدکنندگان این استان با التزام به معیارها و استانداردهای تولید همواره سعی در ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی خود دارند که این امر افزایش آمار صادرات استان را موجب شده است.

وی با اشاره به آمار صادرات سال‌های اخیر کشور گفت: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه تولید لوازم خانگی و صادرات کالاهای تولید شده به خارج از کشور همواره از استان‌های پیشرو کشور بوده است.

محمدی گنجه خاطرنشان کرد: این امر در نتیجه دستیابی جوانان این استان به توانایی لازم در زمینه خودکفایی و استقلال اقتصادی است که بسیار شایسته تقدیر است.

محمدی گنجه‌ از گمرک به عنوان یکی از اهرم‌های تسریع‌کننده در روند توسعه کشور نام برد و گفت: گمرک در سرمایه‌گذاری و حمایت از صنایع نوپای داخلی، انتقال دانش فنی، تنظیم عرضه و تقاضا، تثبیت قیمت‌ها، ایجاد تعادل در تراز پرداخت‌ها، ایجاد اشتغال و سایر عوامل تسهیل‌کننده رشد و توزیع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش و تأثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول