به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده چهارشنبه شب در شانزدهمین جلسه تشریح و هماهنگی سیاستهای تحولی آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: در نظام جدید اهداف و سیاستهای حوزه آموزش و تربیت به شکل منسجم و ساختاری پیشبینی شده و همه ساله در یک گام بلند شاهد عملیاتی شدن بند به بند این سند تحولی خواهیم بود.
وی محوریت این سند را معلم و تامین زیرساختهای لازم در مدارس و فضاهای آموزشی و تربیتی سالم خواند و بیان داشت: اگر در مدار این سند تحولی معلم مدنظر قرار گیرد به یقین اهداف زودتر محقق شده و جامعه از ثمرات این سند راهبردی بهرهمند میشوند.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه سخنان خود بیان داشت: هدف از برگزاری جلسات مشترک با شورای معاونین و برنامهریزی نواحی و مناطق، تحلیل دقیق وضعیت موجود بر اساس آمار و اطلاعات، پیشبینی نیاز به فضا و نیروی انسانی برای آغاز مهر با نشاط و روان، بررسی ظرفیتهای موجود استان، نیازها و راهکارهای لازم برای تک نوبته کردن مدارس و ایجاد پایه ششم ابتدائی است.
محمودزاده افزود: با همراهی و همدلی مجموعه آموزش و پرورش نظام جدید آموزشی در سال تحصیلی 92-91 با آمادگی کامل و با قوت تمام در استان اردبیل استقرار مییابد.
وی خاطرنشان کرد: این ضرورت که بدنه آموزش و پرورش در استان نسبت به اجرایی شدن این سند وارد عمل شوند به شدت احساس میشود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: برنامههای منطقهای و مدرسهای که مدیران طرحریزی میکنند باید با برنامههای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هماهنگ باشد تا مشکلی در مرحله اجرا پیش نیاید.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش با ارائه گزارش تخصصی از وضعیت آمار و اطلاعات پرسنلی و دانشآموزی مباحثی را در سه محور سازماندهی نیروی انسانی براساس آمار دقیق، ساماندهی فضاهای آموزشی و تعداد دانشآموزان در مدارس، مورد بحث و بررسی قرار داده و تصمیمات لازم برای استقرار نظام جدید آموزشی و ایجاد کلاس پایه ششم ابتدائی و تک نوبته کردن مدارس اتخاذ گردید.
انتهای پیام/صا10