اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر گلستان:

خانواده‌ها نقش تاثیرگذاری در پیشگیری از اعتیاد دارند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای مبارزه با موادمخدر گلستان گفت: نباید از نقش تاثیرگذار و کلیدی خانواده‌ها به آسانی گذشت، لذا خانواده‌ها نقش تاثیرگذاری در پیشگیری از اعتیاد دارند.

خانواده‌ها نقش تاثیرگذاری در پیشگیری از اعتیاد دارند

منصور علیرضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: دشمن در جریان جنگ تحمیلی و تهاجم فرهنگی شکست خورده تمام توان خود را برای تخریب جامعه از راه اعتیاد به کار گرفته و بسیار زیرکانه نقشه‌های شیطانی خود را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: مراکز ترک اعتیاد معتادان خودمعرف و مرکز ترک اعتیاد اجباری توسکستان گرگان علاوه بر طرح و برنامه‌های درمانی که هماهنگ با نظرات کارشناسان و پزشکان صورت می‌گیرد به آموزش‌های دینی هم توجه کافی داشته باشند چرا که دین به عنوان حلال همه مشکلات بوده و ما در بحث اعتیاد هم در اردوگاه توسکستان تجربه خوبی از آموزش‌های دینی در ارتباط با ترک دادن معتادان داشته‌ایم.

عضو شورای مبارزه با مواد مخدر گلستان اضافه کرد: در اردوگاه توسکستان با معتادانی در ارتباط بودیم که بدترین نوع استعمال موادمخدر را تجربه کرده بودند مواردی چون تزریق در چندین نوبت طی یک شبانه‌روز که بعد از طی کردن دوره فیزیکی ترک اعتیاد وارد بحث‌های روانشناسی شدیم و کم‌کم توجه آنها را به مسائل دینی، دستورات قرآنی، احادیث و روایات بیشتر کردیم و دستورات دین مبین اسلام در ارتباط با مصرف موادمخدر و اثرات سوئی که در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد بازگو کردیم و نتایج خوبی هم حاصل شد.

علیرضایی با تاکید بر عزم راسخ شورای مبارزه با موادمخدر استان، بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان، دستگاه‌های قضائی و نیروی انتظامی در ارتباط با مبارزه با موادمخدر و معضل اعتیاد اذعان داشت: نباید از نقش تاثیرگذار و کلیدی خانواده‌ها به آسانی گذشت، لذا شایسته است خانواده‌ها مدیریت بیشتری نسبت به اعمال فرزندان خود و بر نحوه برخوردها و رفت و آمدهای آنها نظارت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول