اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

مدارس مهم‌ترین کانون فرهنگ‌سازی و مبارزه با اعتیاد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: مدارس می‌توانند با پشتیبانی خانواده‌ها به مهم‌ترین کانون فرهنگ‌سازی و اقدامات مؤثر برای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر در جامعه تبدیل شوند.

مدارس مهم‌ترین کانون فرهنگ‌سازی و مبارزه با اعتیاد است

عباس حسنی‌محتشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به انتشار خبر همایش مدیران مدارس طرح مروج سلامت اظهار کرد: آنچه که در هفته سلامت در همایش "مدیران مدارس طرح مروج سلامت" بیان کردیم به این شکل بود که با توجه به جمعیت مناسبی که آموزش و پرورش در اختیار دارد مدارس می‌توانند با پشتیبانی خانواده‌ها به مهم‌ترین کانون اقدامات مؤثر برای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر در جامعه در راستای ترویج سلامت جوانان و جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی تبدیل شوند که متأسفانه با برداشت ناصحیح خبرنگار استانی خبرگزاری فارس در همدان تیتر سئوال برانگیز "مدارس به مهم‌ترین محل توزیع مواد مخدر تبدیل شده است" منتشر شده است.

وی ضمن تکذیب تیتر خبر مذکور گفت: با پیگیری‌های روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان و وجود مستندات لازم و فایل صوتی و تصویری آن مراسم، خبرگزاری فارس به اشتباه خبرنگار استانی خود واقف شد اما متأسفانه خبر در روزنامه‌های جوان و شرق منتشر شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت اطلاع‌رسانی همه خبرنگاران باید در پوشش و انعکاس اخبار رسالت خطیر خود را به نحو شایسته اعمال کنند، به عملکرد آموزش و پرورش استان همدان اشاره کرد و گفت: در سال جاری حدود یک هزار و 700 کلاس از مدارس استان همدان را هوشمندسازی کرده‌ایم تا بر این اساس دانش‌آموزان با آخرین یافته‌های آموزشی به صورت سیستماتیک آشنا شوند.

حسنی‌محتشم عنوان کرد: با موضوعی کردن کلاس‌هایی از جمله دروس هدف مثل علوم پایه، دانش‌آموزان با آخرین یافته‌های علمی دنیا در چارچوب آن چیزی که وزارت آموزش و پرورش در قالب اینترانت ملی مشخص کرده است، آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته افزایش محسوسی را در ارتباط با فعالیت مدارس خاص مثل‌ تیزهوشان، نمونه‌‌دولتی و شاهد داشتیم، ابراز داشت: 36 باب از مدارس استان با بهترین معلمان را برای تحصیل دانش‌آموزان نخبه اختصاص داده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به صعود از رتبه هجدهم به هفدهم استان همدان در زمینه رتبه کنکور کشوری اشاره کرد و گفت: در سال گذشته افزایش میانگین و کیفیت نمرات معدل دانش‌آموزان را در استان نیز شاهد بوده‌ایم که به نوبه خود رقم بسیار قابل توجهی نسبت به برخی از استان‌هایی است که به لحاظ کنکور، رتبه‌های نخست کشوری را دارند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان استان در المپیادهای علمی کشوری و جهانی حائز رتبه‌های قابل توجهی نظیر طلا، نقره و برنز در سال گذشته شده‌اند، تصریح کرد: در بحث پایه اول متوسطه در استان، از نظر کیفیت و کمیت آموزشی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم.

حسنی‌محتشم افزود: در بحث سوم متوسطه که امتحانات به صورت نهایی برگزار می‌شود نیز همدان رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده‌ است که نوع نبوغ و تلاش‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان استان را بیان می‌کند ضمن اینکه ما در بحث‌های فرهنگی، حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی، رتبه‌هایی بسیار متعدد کشوری و استانی کسب کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای ساختار نظام "شش سه سه" که در سال جاری در مدارس سطح استان آغاز خواهیم کرد، همه مشکلات و چالش‌های احتمالی را در بحث‌های تأمین نیروی انسانی و تأمین فضای آموزشی به حداقل رسانده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به عنوان سال جاری توسط مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: بهترین کانون برای تحقق این مهم را آموزش و پرورش می‌دانیم که ظرفیت و قابلیت نیروی انسانی موجود در آموزش و پرورش به عنوان نماد عنوان سال وجود دارد و به خوبی عملیاتی می‌شود که در صدد شناساندن این قابلیت به جامعه نیز هستیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: اگر به نیروی انسانی توانمند در مدارس، نوجوانان و نونهالان که آینده جمهوری اسلامی ایران را به چرخش درمی‌آورند، بها بدهیم در واقع شعار مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول