اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بهزیستی نیر:

اعتیاد سلامت خانواده‌ها را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر بهزیستی شهرستان نیر گفت: اعتیاد به عنوان بلای خانمان‌سوز سلامت نظام اجتماعی و خانواده‌های ما را به شدت تهدید می‌کند.

اعتیاد سلامت خانواده‌ها را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا رضایی عصر امروز در نشست انجمن‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد در نیر اظهار داشت: ناآگاهی و بی‌توجهی به نوجوانان و جوانان و همچنین آگاهی نداشتن به راه‌های پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز سبب شده است تا جامعه و نظام اجتماعی ما درگیر چنین معضلات و مشکلاتی شود.

وی با اشاره به بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی اعم از جوامع شهری و روستایی تصریح کرد: برای شناخت علل و عوامل تشکیل‌دهنده آسیب‌های اجتماعی نیازمند آن هستیم تا از نظرات و تخصص‌های مختلف نظیر جامعه‌شناسی، علوم تربیتی و جرم‌شناسی استفاده کرده و به پیشگیری علمی در این زمینه اقدام شود.

رضایی گروه همسالان، مدرسه، محیط خانواده و اجتماع را از حلقه‌های حضور نوجوانان و جوانان اعلام کرد و افزود: نهاد خانواده اصلی‌ترین تأثیر را در تربیت فرزندان داشته و نقش مهمی را در طراحی برنامه‌های آموزشی ایفا می‌کند.

به گزارش فارس، مدیر بهزیستی نیر اضافه کرد: بسیاری از والدین در مورد اعتیاد و عوارض آن اطلاع کافی ندارند و یا اطلاعات آنها کهنه و فرسوده است که ضرورت دارد در یک آموزش و بازنگری راه‌های جدید مقابله با اعتیاد آن هم به شکل صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

وی برداشتن گام‌های مثبت در پیشگیری از سو مصرف و سوق دادن جوانان را به تفریحات سالم و جایگزین اعتیاد ضروری اعلام کرد و ادامه داد: آن چه در این زمینه با اهمیت به نظر می‌رسد بهره‌گیری از نهادهای آموزشی و اجتماعی و تربیتی است.

در این جلسه رئیس انجمن پیشگیری از اعتیاد نیر با یادآوری این‌که پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد ممانعت می‌کند، گفت: اگر افراد جامعه با حفظ تعلق، درد مشترک از نیازها و اولویت‌های جمعی در کنار پذیرش مسئولیت‌های مختلف به خودباوری واقعی برسند هرگز در دامن اعتیاد اسیر نمی‌شوند.

فریبرز صلاحی پیشگیری و ترک اعتیاد را از نشانه‌های بارز امید به تغییرات اجتماعی مؤثر توصیف کرد و افزود: در این شهرستان پنج تحلیلگر در قالب 11 تیم پیشگیری از اجتماع‌محور در مناطق آلوده و روستایی فعالیت می‌کنند.

وی برگزاری برنامه‌های متنوع را در حوزه پیشگیری و تحرک تیم‌های پیشگیری با محور روستایی را نظیر برگزاری حمایت‌های پیاده‌روی، ایستگاه نقاشی و نمایشگاه عکس و همچنین مسابقات ورزشی یادآور شد و تصریح کرد: اعتیاد بیماری است که بایستی با مراقبت جدی درمان شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول