اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیشگیری بهزیستی گلستان:

پیشگیری از اعتیاد با سند چشم‌‌‌‌‌انداز بومی محقق می‎شود

خبرگزاری فارس: کارشناس پیشگیری اداره کل بهزیستی گلستان گفت: اقدامات پیشگیری از اعتیاد با سند چشم‌انداز بومی محقق می‎شود.

پیشگیری از اعتیاد با سند چشم‌‌‌‌‌انداز بومی محقق می‎شود

عبدالحسین خوری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: سند پیشگیری از اعتیاد در سال گذشته با اقدامات کارشناسی بومی شد و ما در سال جاری بر اساس این سند قدم خواهیم برداشت.

وی در خصوص مهارت‎های آموزشی پیشگیری از اعتیاد افزود: در این بحث چند مهارت را در اولویت کارها قرار داده‎ایم که یکی از آنها مقابله و مهارت"نه" گفتن است.

خوری با بیان اینکه این مهارت برای سنین دبستان تا راهنمایی آموزش داده می‎شود خاطر نشان کرد: در سال گذشته تیم‌های 10 نفره همسالان را تشکیل و به آنها آموزش‎ها را ارائه می‎دادیم تا آنها به 10 نفر دیگر از دوستان و همسالان خود آموزش دهند.

کارشناس پیشگیری اداره کل بهزیستی گلستان ابراز داشت: در سنین بالاتر این آموزش‎ها در خصوص دوستان، روش‎های انتخاب بهترین دوست و روش‎های کنجکاوی مطرح می‎شود چرا که در این سنین اغلب پیشنهادات از طرف دوستان است و گروهای دوستی نقش زیادی در به دام افتادن افراد در اعتیاد بازی می‎کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آموزش کودکان در مدارس، برای خانواده‎ها نیز در جلسات اولیا و مربیان آموزش‎های لازم ارائه می‎شود.

خوری با بیان اینکه بحث آموزش و پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه‎ها هم یک مسئله جدی و مهم است گفت: در دانشگاه‎ها با توجه به اینکه افراد از شهرهای مختلف وجود دارد و برخی از دانشجویان از خانواده‎ها دور هستند امکان دارد افراد در مواقعی به دلیل حجم زیاد درسی و... به پیشنهاد دوستان از داروهایی استفاده کنند که عوارض مخدر داشته باشد.

کارشناس پیشگیری اداره کل بهزیستی گلستان متذکر شد: آموزش پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه‎های دانشجویی و کلاس‌های درس ارائه می‎شود و دانشجویان را با انواع موادمخدر و اثرات آن آشنا می‎سازیم.

وی با بیان اینکه تنوع موادمخدر روز‎به‎روز در حال افزایش است اذعان داشت: شناسایی موادمخدر کار دشواری برای جوانان شده و امکان این وجود دارد مصرف یک دارویی که همیشه مورد مصرف افراد قرار دارد با استفاده زیاد باعث اعتیاد شود برای همین پیشنهاد می‎شود که افراد هیچ دارویی را بدون تجویز پزشک استفاده نکنند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول