اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تبریز تاکید کرد

حل سریع مشکل ترافیکی کلانشهر تبریز در کمیته‌های تخصصی

خبرگزاری فارس: فرماندار تبریز بر بررسی کارشناسی شده و دقیق مشکل ترافیکی کلانشهر تبریز در کمیته‌های تخصصی تاکید کرد.

حل سریع مشکل ترافیکی کلانشهر تبریز در کمیته‌های تخصصی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود چمنی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک با اشاره بر مشکل ترافیکی تبریز اظهار داشت: روند فعلی ترافیک در این شهر بی‌شک نیازمند بازنگری دقیق و کارشناسی بوده ضمن آنکه تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی امری حیاتی به نظر می‌رسد.

وی، استفاده از اتوبوس‌های تندرو و تقویت حمل و نقل عمومی را برای برخورداری شهروندان از آنها یکی از کارهای کمک به کاهش حجم ترافیک عنوان کرد و افزود: نیازمند وقت و هزینه مناسب برای حل ترافیک هستیم و در این زمینه به نظر می‌رسد، اتوبوس‌های جدیدی برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی باید وارد این چرخه شود.

فرماندار تبریز در ادامه با تاکید بر نظارت بیشتر بر عملکرد تاکسی‌ها، توقف بدون علت  تاکسی‌ها را در سطح شهر به خصوص در میدان‌هایی نظیر جهاد (نصف راه) مورد انتقاد قرار داد و در این زمینه خواستار نظارت بیشتر تاکسیرانی شد.

چمنی ، تاکسی‌ها را موظف به گردش در سطح شهر و ارائه خدمات بهینه به شهروندان براساس مقررات دانست و افزود: توقف بی دلیل در  مناطق مختلف شهر و به دنبال مسافر دربستی بودن اصلا در شان رانندگان تاکسی نیست.

وی، حل مسائل مربوط به تاکسی‌های دربستی در کنار نظارت بر نحوه دریافت کرایه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: این امور منجر به آن خواهد شد که فرهنگ استفاده از تاکسی به عنوان بهترین وسیله نقلیه عمومی در میان شهروندان رونق دوباره بگیرد.

چمنی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث اتوبوس‌های تندرو (BRT) اشاره کرد و افزود: از زمان آغاز به کار این اتوبوس‌ها متاسفانه شاهد برخی حوادث بودیم که این امر برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای رانندگان را می‌طلبد.

وی، آموزش رانندگان، افزایش تجهیزات راهنمایی و رانندگان، ایجاد سرعت‌گیرهای مناسب و دقت مردم و رانندگان را موجب کاهش حوادث ناگوار در خطوط اتوبوس‌های تندرو عنوان کرد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول