اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس:

سالمندان در مصرف نمک و غذاهای پرچرب از استانداردهای غذایی پیروی کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس گفت: عدم مصرف نمک و غذاهای پرچرب در دوران سالمندی نقش مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی عروقی خواهد داشت.

سالمندان در مصرف نمک و غذاهای پرچرب از استانداردهای غذایی پیروی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین منتظرقائم صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته سلامت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پدیده سالمندی از جمله رخدادهای زندگی بشری است که به هر حال همه افراد جامعه روزی آن را تجربه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه پیری جزء جدایی‌ناپذیر زندگی است، افزود: تمام افراد جامعه موظفند در برابر نیازهای روحی، عاطفی سالمندان پاسخ‌گو باشند و رسیدگی به شرایط جسمی و روحی سالمندان موجب پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر هم‌چون بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، کلیوی و ... می‌شود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس ادامه داد: پیروی از رژیم غذایی استاندارد در دروان سالمندی را یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی است.

وی بیان داشت:‌ شایع‌ترین علت مرگ و میر در جامعه و افراد سالخورده بیماری قلبی عروقی است که با رعایت تغذیه مناسب، تحرک و چکاپ‌های پزشکی می‌توان این بیماری را کنترل و پیشگیری کرد.

منتظرقائم سالمندان را با اشاره به وضعیت بدنی آنها مستعد بروز بیماری‌های قلبی عروقی دانست و یادآور شد: با توجه به افزایش سن، افراد مستعد بیماری‌های قلبی عروقی هستند و به خاطر تنگ شدن عروق بزرگ بدن فشارخون نیز به سراغ افراد سالمند می‌آید.

فوق‌تخصص جراحی قلب و عروق کنترل عوامل خطرآفرین در بیماران قلبی عروقی را بهترین راهکار در بروز بیماری عنوان و بیان داشت: کنترل فشارخون توسط رژیم غذایی (مصرف غذاهای کم‌نمک، کم‌چرب و فیبردار) یکی از عوامل پیشگیری از بیماری قلبی عروقی در دوران سالمندی است.

وی ادامه داد: در صورت عدم کنترل توسط رژیم غذایی مصرف دارو با تجویز پزشک متخصص، دوری از مصرف دخانیات هم‌چون سیگار و قلیان، کنترل و آزمایش خون دو بار در سال برای کنترل قندخون و چربی‌خون (کلسترول و تری‌گلیسرید) در صورت بروز بیماری قند و دیابت مصرف رژیم بدون قند و داروهای مناسب توصیه می‌شود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس اذعان داشت: تحرک و ورزش‌های هوازی شامل پیاده‌روی، دویدن با سرعت پایین، شنا کردن در کنترل وزن بدن و کنترل فشارخون مؤثر است.

منتظرقائم متذکر شد: با رعایت و پیروی از رژیم غذایی استاندارد به ویژه عدم مصرف نمک و غذاهای پرچرب در دوران سالمندی در پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی عروقی نقش مهمی خواهد داشت.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول