اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

انجام 2500 بازرسی کنترل استاندارد در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: نماینده اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌جنوبی گفت: 2 هزار و 500 بازرسی از سطح مراکز عرضه توسط بازرسان این مجموعه برای کنترل کیفیت و استاندارد انجام شده است.

انجام 2500 بازرسی کنترل استاندارد در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا اکبری ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان بیرجند به بیان گزارشی کوتاه از عملکرد این مجموعه در سال 90 اشاره کرد و اظهار داشت: 3 هزار نوع کالا از نظر وزن مورد بررسی قرار گرفتند که مورد تخلفی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: ‌همچنین 450 نمونه کالایی نیز از سطح بازار استان خریداری و برای انجام آزمایشات مربوط به استان‌های همجوار ارسال شده و نتایج این آزمایشات نیز برای تولیدکنندگان کالا ارسال می‌شود.

نماینده اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌جنوبی تصریح کرد:‌ در سال 90 از تعداد بازرسی‌های صورت گرفته 20 مورد کالای فاقد علامت استاندارد کشف شده که چهار مورد پرونده قضایی در این راستا به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

اکبری ادامه داد:‌ از تعداد چهار پرونده ارسالی به مراجع قضایی تاکنون برای دو پرونده حکم صادر شده است.

وی از بازرسی جایگاه‌های سوخت به صورت گشت مشترک با سایر دستگاه‌های مربوط خبر داد و گفت: همچنین یک نوبت از نازل‌های توزیع سوخت در مراکز نیز بازدید شده که برچسب استاندارد نیز نصب شده است.

نماینده اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌جنوبی از کنترل مبادی صادرات کالاها در استان توسط بازرسان استاندارد خبر داد و اظهار داشت:‌ این مسئله دارای اهمیت است چرا که باید کالاهایی استاندارد و با کیفیت مناسب از کشور ما صادر شود.

اکبری ادامه داد در سال 90 بازرسی ویژه‌ای از محموله‌های صادراتی لوله از استان انجام شد که در این راستا تمامی محموله‌ها مورد نمونه‌برداری قرار گرفتند.

*17 نمونه لوله صادراتی از استان فاقد کیفیت بودند

وی تصریح کرد: در این ارتباط 25 نوع لوله مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد 17 نمونه فاقد کیفیت لازم بودند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول