اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

70 درصد از آموزشگاه‌های آزاد ویژه بانوان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی گفت:‌ حدود 70 درصد از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این استان مختص بانوان است.

70 درصد از آموزشگاه‌های آزاد ویژه بانوان است

حسین بابایان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه 161 آموزش آزاد در این استان فعالیت دارند، اظهار داشت: 109 آموزشگاه از مجموع آموزشگاه‌های آزاد خراسان‌شمالی به بانوان اختصاص دارد.

وی همچنین تعداد آموزشگاه‌های آزاد مختص برادران در این استان را 20 آموزشگاه عنوان و تصریح کرد:‌ 32 آموزشگاه آزاد نیز در خراسان‌شمالی به صورت دو منظوره برای خواهران و برادران فعالیت آموزشی دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی با اشاره به زمینه‌های آموزشی آموزشگاه‌های آزاد خراسان‌شمالی گفت:‌ 16 درصد آموزشگاه آزاد این استان در بخش صنعت، 81 درصد آموزشگاه در بخش خدمات و سه درصد در بخش کشاورزی فعالیت آموزشی دارند.

* برگزاری 15 هزار و 45 دوره توسط آموزشگاه‌های آزاد خراسان‌شمالی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی همچنین از برگزاری 15 هزار و 45 دوره توسط فنی و حرفه‌ای استان در سال گذشته خبر داد و گفت:‌ در این راستا دو میلیون و 394 هزار و 770 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.

وی به تعداد صدور ابلاغ آموزش، مدیریت و پروانه تاسیس آموزشگاه آزاد این استان طی همین مدت اشاره کرد و افزود:‌ بر همین اساس 48 ابلاغ مربیگری و 90 ابلاغ مدیریت در این مدت صادر شده است.

بابایان اظهار داشت: همچنین صدور مجوز تاسیس آموزشگاه در قالب 33 موافقتنامه اصولی در سال گذشته در خراسان‌شمالی انجام شده است.

* 709 بازرسی از آموزشگاه‌های آزاد خراسان‌شمالی

وی همچنین در ادامه از 709 مورد بازرسی از آموزشگاه‌های این استان طی سال گذشته خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی اظهار داشت: در این راستا دو مورد تخلف مشاهده و با دو آموزشگاه متخلف طبق قانون برخورد شد.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول