اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر آموزش و پرورش

نخستین هنرستان فنی ‌و حرفه‌ای هوشمند هرمزگان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با چهارمین سفر استانی هیئت دولت به هرمزگان، هنرستان فنی ‌و حرفه‌ای شهید "دارا" (مدرسه هوشمند)، با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان، به بهره‌برداری رسید.

نخستین هنرستان فنی ‌و حرفه‌ای هوشمند هرمزگان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، وزیر آموزش و پرورش ساعتی پیش در این آیین با اشاره به اینکه نهضت هوشمندسازی مدارس در کشور به راه افتاده است، اظهار داشت: هوشمندسازی در آموزش و پرورش یک اصل است که با جدیت دنبال می‌شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی افزود: وزارت آموزش و پرورش در این راستا بنا دارد امسال 20 هزار مدرسه را هوشمند کند و برابر قانون کسانی که مشمول ماده پنج خدمات کشوری می‌شوند نیز مسئول هستند که هر کدام یک مدرسه را هوشمند نمایند.

وی در ادامه تصریح کرد: روند هوشمندسازی مدارس دارای درجات متفاوتی است و از این پس احداث مدارس با رویکرد هوشمندسازی همراه است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش البته عدد 20 هزار مدرسه یک مبناست که ممکن است از تعدد بیشتری هم برخوردار باشد.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: ان‌شاءالله طی سه سال آینده همه تلاش خود را به این سمت معطوف نموده‌ایم که مدارس را به سمت هوشمندسازی ببریم، چرا که تحول بنیادین جز از این راه میسر نیست.

وی اضافه کرد: به تعبیری تحول در روش‌های تدریس براساس رویکردهای نوین علمی است که طی آن علاوه بر کتاب و کلاس، معلم نیز همراه با دانش روز به کلاس می‌آید.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: خوش‌بختانه در این عرصه در استان هرمزگان اقدامات ارزشمندی انجام شده و دستاوردهای خوبی را شاهد هستیم. 

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان نیز در این آیین گفت: هنرستان شهید دارا به عنوان نخستین هنرستان هوشمند استان است که تمام فرایند آموزشی در آن به روش هوشمند انجام می‌شود.

رضا مدرس افزود: این واحد آموزشی دارای 18 کلاس درس و 2 هزار و 931 مترمربع زیربنای آموزشی است که از یک‌ هزار و 200 مترمربع سالن ورزشی نیز برخوردار است.

وی تصریح کرد: کل زیربنای این واحد آموزشی که از سالن مجزای ورزشی و نمازخانه نیز بهره‌مند است 4 هزار و 436 مترمربع است که برای احداث آن 21 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول