اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان خبر داد

ایجاد 2200 فرصت شغلی در بخش فنی و حرفه‎ای گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان گلستان گفت: از تعداد 700 نفر تعهدی که داشتیم تقریبا به 2 هزار و 207 نفر عملکرد در بخش فنی و حرفه‎ای دست پیدا کرده‎ایم.

ایجاد 2200 فرصت شغلی در بخش فنی و حرفه‎ای گلستان

ابوطالب جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: از مجموع اشتغال ایجاد شده در بخش فنی و حرفه‎ای گلستان تعداد یک‎هزار و 515 نفر مرد و 692 نفر زن بوده‎اند و از این مجموع نیز یک‎هزار و 331 نفر در بخش صنایع، اتحادیه‎ها و خدمات‎فنی مشغول به کار شده‎اند.

وی بیان داشت: در بخش خدمات غیرفنی 763 نفر و در بخش کشاورزی نزدیک به 113 نفر مشغول به کار شده‎اند.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال پرداخت و یادآور شد: در زمینه اعطای مجوز آموزشی به بخش خصوصی تاکنون حدود 70 مجوز صادر شده و در نظام آموزشی نیز تعدادی را برای استاد شاگردی به اتحادیه‎ها معرفی کردیم که هم آموزش دیدند و هم توسط کارفرمایان جذب کار شدند.

جلالی اضافه کرد: بخشی از اشتغال ایجاد شده در بخش مشاغل خانگی بوده که تعدادش کمتر از دیگر بخش‎ها ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال، بخش مهارت‎آموزی باید مورد توجه بیشتری واقع شود ابراز داشت: قوانین و مقررات خوبی را در برنامه سوم داشتیم که تقریبا بلاتکلیف ماند اما در برنامه چهارم، دولت به این موضوع توجه خوبی کرد و توانستیم ظرفیت‎های خوبی را در بخش مهارت‎آموزی فراهم کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان اذعان کرد: اقداماتی که در زمینه فنی و حرفه‎ای صورت گرفت تا بتوانیم به تعهدات خود و یا حتی بیشتر از آن عمل کنیم چند گام اساسی بوده است که برنامه‎هایی نظیر درک صحیح از نیازهای بازار کار، هماهنگی در بخش تجهیزات و ایجاد واحد مشاوره و هدایت آموزشی از جمله این اقدامات بوده است.

جلالی افزود: به منظور درک نیاز بازار نشست‎هایی با حضور مدیران صنایع و کارفرمایان برگزار شد که بر این اساس اتحادیه‎ها و نمایشگاه‌هایی در روستاها تشکیل شد که ظرفیت فنی و حرفه‎ای را به خوبی به تصویر کشاند.

وی اضافه کرد: در خصوص تجهیزات سعی کردیم در جاهایی که ظرفیت‎های اشباع شده دارند امکانات آموزشی را جابه‎جا کنیم و حتی با استان‎ها تفاهم‎نامه‎ای داشتیم که از امکانات سخت‎افزاری آنها بهره‎مند شویم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول