اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان اعلام کرد

ارائه 7 میلیون نفر ساعت آموزش‌ فنی و حرفه‌ای در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان از ارائه 7 میلیون و 300 هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در طول سال 90 در این استان خبرداد.

ارائه 7 میلیون نفر ساعت آموزش‌ فنی و حرفه‌ای در کردستان

سیدجمیل احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: این میزان آموزش در طول سال گذشته در آموزشگاه‌های آزاد و دولتی استان به علاقمندان ارائه شده است.

به گفته وی، 5 میلیون و 465 هزار و 562 مورد از آمار مذکور در 15 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، مراکز صنایع، سیار و طرح نوین استاد شاگردی و 83 آموزشگاه آزاد فعال در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به میزان دوره‌ها، تعداد کارآموزان و رشته‌های آموزشی خاطرنشان کرد: در بخش آموزش در مراکز ثابت که عموما پایه‌ای و تخصصی را شامل می‌شود در طول سال گذشته 5 میلیون و 465 هزار و 562 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

* ارائه 421 هزار نفر ساعت آموزش حرفه‌ای به روستائیان کردستانی

احمدی خاطرنشان کرد: در بخش آموزش‌های سیار روستایی نیز به منظور جبران کمبود مراکز در نقاط دور دست و فاقد مرکز در طول سال گذشته 421 هزار و 370 نفر ساعت آموزش‌های مختلف به روستائیان در سطح استان ارائه شده است.

وی همچنین به آموزش‌های ارائه شده در بخش ندامتگاه‌ها و پادگان‌های نظامی نیز اشاره کرد و گفت: در طول سال گذشته 677 هزار و 688 نفر ساعت آموزش‌های حرفه‌ای در ندامتگاه‌ها و پادگان‌های نظامی سطح استان ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان تصریح کرد: این اداره‌کل با هدف احراز شرایط اشتغال جوانان بعد از پایان خدمت سربازی در قالب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در داخل پادگان‌ها در طول سال گذشته 347 هزار و 345 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

احمدی به آموزش‌های ارائه شده در حوزه استاد شاگردی نیز اشاره کرد و متذکر شد: در طول سال گذشته بیش از 156 هزار و 418 نفر ساعت در این بخش به علاقمندان آموزش ارائه شده است.

به گفته وی، در حوزه آموزش‌های حرفه‌ای جوار دانشگاهی نیز در طول سال گذشته 32 هزار و 180 نفر ساعت آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای به دانشجویان در سطح استان ارائه شده است.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول