اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان:

178 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در همدان فعال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان گفت: 178 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان همدان فعال است.

178 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در همدان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمهدی باقری ظهر امروز شنبه در نخستین همایش آموزشگاه‌های آزاد استان، تعداد آموزشگاه‌های آزاد فعال را 178 مورد عنوان و اظهار کرد: این آموزشگاه‌ها در 20 رشته آموزشی که شامل 12 رشته خدماتی، هفت رشته صنعتی و یک رشته کشاورزی است با دارا بودن 200 حرفه آموزشی فعالیت می‌کنند.

وی عملکرد آموزشی آموزشگاه‌های استان را بر اساس گذران دوره آموزشی 22 هزار و 269 نفر عنوان کرد و افزود: در این‌ باره نسبت به تعهد سال گذشته که 17 هزار و 880 نفر بود شاهد رشد 24 درصدی هستیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته تعداد 23 پروانه تأسیس آموزشگاه صادر شده که در مقایسه با سال 89 رشد خوبی داشته است.

وی راه‌اندازی سیستم پورتال فنی‌و حرفه‌ای را به منظور ثبت اطلاعات مدیر، مؤسس، مربی و هنرجویان آموزشگاه‌ها از برنامه‌های انجام گرفته در دوره مدیریتی خود خواند و تأکید کرد: هزینه ثبت‌نام هر یک از هنرجویان در پورتال سازمان فنی و حرفه‌ای 2 هزار تومان است.

باقری بیان کرد: این بسیار جای خرسندی دارد که بدانیم ارتقای تمام مدیران فنی و حرفه‌ای تنها به دلیل توان بالای مدیریتی این اداره کل نیست بلکه فعالیت مثبت تمام پرسنل و آموزشگاه‌های آزاد در این امر نقش بسزایی داشته است.

رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد استان همدان نیز گفت: سال گذشته 125 نفر مربی بخش خصوصی، در رشته‌های مختلف آموزش روش‌های نوین تدریس، طراحی و اجرا، با رشد 10 درصدی تعهدات موجود تحت آموزش قرا گرفتند.

احسان فراهانی افزود: در بخش آموزش مدیران آموزشگاه‌ها نیز رشد 190 درصدی را شاهد بودیم و در بخش بازرسی نیز پیشرفت‌های خوبی انجام گرفته که ناشی از تلاش بی‌وقفه همکاران در این اداره است.

رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد استان همدان تأکید کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای همدان توانسته تا کنون بیش از 95 درصد از تعهدات سازمان را پوشش دهد و در سال جاری نیز اولویت مهم و هدف اصلی ما گسترش دولت الکترونیک و اجرای اصولی و به موقع اطلاعات آموزشگاه‌ها به پورتال سازمان است.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی از همکاران دقت لازم را در ارسال اطلاعات لازم از طریق پورتال سازمان به خوبی انجام نداده‌اند که باید در این راستا دقت لازم را به کار ببرند چرا که زمان توزیع دوره‌ها و ثبت‌نام کارآموزان و برنامه‌ریزی‌های آزمون از طریق سیستم پورتال انجام می‌شود.

فراهانی ادامه داد: در راستای حمایت از بخش خصوصی و مراکز آزاد از آموزش‌های موازی خودداری می‌شود و درباره تعیین نرخ نهایی شهریه آموزشگاه‌های آزاد نیز تاکنون 95 درصد کار نهایی شده است.

وی در پایان گفت: بنابر مقررات، همه آموزشگاه‌ها موظف هستند تا نرخ تعیین شده برای دریافت شهریه را رعایت کرده تنها 10 درصد مجاز به ارائه تخفیف به کارآموزان هستند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول