اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

رشته‌های فنی و حرفه‌ای مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: نگرش‌های نادرست در حوزه تحصیلی و اقبال به رشته‌های نظری، فنی و حرفه‌ای را مغفول کرده است.

رشته‌های فنی و حرفه‌ای مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی پیش از ظهر امروز در جلسه آموزش و  پرورش شهرستان کوثر اظهار داشت: باید دیدگاه‌ها و نگرش‌های والدین نسبت به رشته‌های تحصیلی فرزندان‌شان تغییر یابد و طوری عمل شود تا توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به نیاز کشور افزایش یابد.

وی با بیان اینکه پیام نوروزی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیازمند دانش بومی است، گفت: رشته‌های فنی و حرفه‌ای این زمینه را فراهم می‌کند تا کار بومی، علم بومی و فناوری‌های به روز بومی را در کشور شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان کوثر با بیان اینکه رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید در استان ما گسترش پیدا کند، خاطرنشان کرد: توزیع دانش‌آموزان شهرستان کوثر در رشته‌های تحصیلی متناسب با نیازها و ظرفیت‌های آموزشی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس‌ساداتی افزود: گرایش به رشته‌های نظری موجب ایجاد انبوه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد کار و کاهش بهره‌‌وری منابع انسانی می‌شود.

این مسئول دیدگاه‌ها و نگرش‌های نادرست و هدایت تحصیلی ناکافی فارغ‌التحصیلان مقطع سوم راهنمایی به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از دلایل اصلی گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های نظری دانست.

فرماندار شهرستان کوثر یادآور شد: نگرش‌های نادرست در جامعه که فلسفه هدایت تحصیلی در انتخاب رشته توسط دانش‌آموزان در آنها نادیده گرفته می‌شود موجب کاهش توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای شده است.

رئیس‌ساداتی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر با بصیرت انقلاب اسلامی گفت: آموزش و پرورش از ارکان توسعه هر کشوری است که می‌تواند زیرساخت‌های علمی و فرهنگی را بنا نهد و در این میان پژوهش محور توسعه و آموزش است و تصمیم‌گیری بر پایه پژوهش رمز موفقیت سازمان‌های آینده است.

وی تصریح کرد: همه مسئولان این شهرستان باید با توجه به نیازهای منطقه‌ طی فرایندی اقدام به ارائه پیشنهادات و راهکارهایی برای حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان کوثر در پایان سخنان خود اظهار داشت: مدارس اولین کانونی هستند که برای کمک به راهنمایی شغلی جوانان مورد توجه قرار می‌گیرند و با استفاده از راهبردهایی برای معرفی مشاغل مختلف به دانش‌آموزان و نکات قوت و ضعف آنها می‌توانند راهنمایی‌های اساسی را در اختیار دانش‌آموزان قرار بدهند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول